Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Novovjeke veze dubrovačkih umjetnika i jadranskih susjeda (CROSBI ID 621437)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Žaja Vrbica, Sanja Novovjeke veze dubrovačkih umjetnika i jadranskih susjeda // 4. Zbornik Dubrovačkih muzeja / Perkić, Domagoj ; Gjukić-Bender Vedrana ; Filipović, Marina et al. (ur.). Dubrovnik: Dubrovački muzeji, 2017. str. 229-233

Podaci o odgovornosti

Žaja Vrbica, Sanja

hrvatski

Novovjeke veze dubrovačkih umjetnika i jadranskih susjeda

Umjetnički kontakti unutar jadranskog bazena postoje od starog vijeka, nastavljaju se tijekom sljedećih stoljeća, a vrlo su intenzivni i u 19. i 20. st. manifestirajući se različitim sponama. Poznato je talijansko porijeklo obitelji Bukovac tj. Fagioni, mladi Mato Celestin Medović odlazi u talijanske atelijere i tamo dobiva prve slikarske poduke, no umjetničke se veze u različitim oblicima kontinuirano nastavljaju i kasnije. Pojedini umjetnici dubrovačkog ishodišta školuju se na venecijanskoj Akademiji, poput Josipa Vučetića, te Frana Branka Angeli Radovanija, u Dubrovnik dolaze talijanski slikari – Vincenzo Faggiotto iz Venecije i kipari, poput amatera Giovannija Colonne, od kojih neki ostaju tek koliko je potrebno za izvedbu naručenih djela ili se tu trajno nastanjuju. Značajna talijanska populacija trajno naseljena u Dubrovniku također utječe i na domaće umjetnike, što nam ilustrira primjer mladog Marka Rašice i njegovih prvih slikarskih poduka dobivenih od Talijana, majstora Beppa, svestranog soboslikara. Po završetku školovanja Rašica će otići na putovanje u Italiju, svoj „grand tour“ koji je inspirativno djelovao na njegov dalji rad. Na studijska putovanja u Italiju odlaze i mlađi umjetnici, umjetnički stasali nakon II. svjetskog rata ; Antun Masle, Ivo Dulčić i Đuro Pulitika. No, primjer Josipa Colonne, arhitekta školovanog u Italiji gdje je realizirao svoj arhitektonski opus i slikara pripadnika dubrovačkog međuratnog kruga talentiranih suvremenih umjetnika prisutnog na brojnim izložbama u Italiji, što svoj cjelokupni slikarski opus oporučno ostavlja Umjetničkoj galeriji u Dubrovniku, govori o trajnoj povezanosti s Dubrovnikom, svojim umjetničkim ishodištem. Navedeni primjeri ilustriraju tek dio umjetničkih putanja i kretanja umjetnina između dvije jadranske obale ukazujući na nastavak davno uspostavljenih veza i u novije doba.

Dubrovnik ; Italija ; kraj 19. st. ; početak 20. st.

nije evidentirano

engleski

Connections of the Dubrovnik artists and their italian neighbours at the end of the 19th and beggining of the 20th century

nije evidentirano

Dubrovnik ; Italy ; the end of 19th century ; beggining of the 20th century

nije evidentirano

Podaci o prilogu

229-233.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

4. Zbornik Dubrovačkih muzeja

Perkić, Domagoj ; Gjukić-Bender Vedrana ; Filipović, Marina ; Kovačić, Ljiljana

Dubrovnik: Dubrovački muzeji

1848-8876

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Povijest umjetnosti