Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Korelacija umjetnosti i jezika u svrhu razvoja učenikova znanja i umijeća (CROSBI ID 621390)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Vidulin, Sabina Korelacija umjetnosti i jezika u svrhu razvoja učenikova znanja i umijeća. 2014

Podaci o odgovornosti

Vidulin, Sabina

hrvatski

Korelacija umjetnosti i jezika u svrhu razvoja učenikova znanja i umijeća

U trenutku kad suvremena pedagogija propituje teorije, metodologije, sadržaje i strukture kurikuluma, otvara se novim izazovima i (su)odnosima te proširuje svoje polje djelovanja na druga područja i discipline, razvidno je da kultura obrazovanja treba postati bitna sastavnica suvremene škole. S obzirom na to da je kultura mladih jedan od osnovnih čimbenika njihovog identiteta i iznimno bitno područje njihove afirmacije, komunikacije i stila života, škola treba biti mjesto učenja o kulturi (učenja kulture). Važan udio u tom procesu dodijeljen je predmetima umjetničkoga karaktera, od kojih izdvajamo glazbenu i dramsku umjetnost. U današnjem odgojno-obrazovnom sustavu glazba se shvaća kao autonomna umjetnost, pretežito izvođačkoga karaktera, a izazov predstavlja spajanje i integracija različitih nastavno-stručnih struktura putem korelacije i interdisciplinarnoga pristupa. S druge strane, dramski odgoj i odgojno kazalište rijetko se sustavno provodi u vertikali, kao ni učenje o komunikacijskim i socijalnim vještinama te utjecaju medija na život mladih. Aktivno poznavanje (stranih) jezika postaje osnovna potreba obrazovanoga društva i pravo je bogatstvo pojedinaca koji se njima služe. Stoga, cilj ovoga rada i prezentacije je pokazati način korelativnog pristupa umjetnosti i jezika kojim se utječe na razvoj cjelokupnog potencijala djeteta. Upravo iz potrebe da se sadržaji shvate temeljem korelacije, 2010. godine nastala je SEM (Stage-English language-Music) koncepcija koju su utemeljile profesorice engleskog jezika, dramske i glazbene kulture, u okviru pulske Udruge za poticanje izvrsnosti u odgoju i obrazovanju „SEM“. Praktični doprinos SEM koncepcije učenja ogleda se u povezivanju različitih, a opet sličnih odgojno-obrazovnih sadržaja umjetničko-jezičnoga područja te ostvarivanju zadataka na kreativan, inovativan i suvremen način. Integracijom, korelacijom i interdisciplinarnim pristupom umjetnosti i jeziku omogućuje se djeci predškolske i školske dobi bogaćenje novim spoznajama, znanjima i iskustvima, kao i razvoj kritičkoga i kreativnoga mišljenja te stvaralaštva. U prezentaciji SEM koncepta prikazat ćemo rad na projektu „Putovanje Europom“, specifičnog načina učenja zamišljenog za učenike petih i šestih razreda osnovne škole. Učenje i razvoj umijeća temelje se na slušanju, upoznavanju i analizi umjetničke glazbe, izvođenju glazbenih djela, zatim na dramskim dijalozima, izražavanju i stvaranju te učenju engleskoga jezika kroz komunikaciju povezanu s glazbom i dramom.

drama; glazba; jezik; projekt; SEM koncepcija

nije evidentirano

engleski

Correlation of art and language aiming the development of pupils’ knowledge and skills

nije evidentirano

drama; language; music; project; SEM concept

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

17. pedagoški forum scenskih umetnosti

predavanje

08.12.2014-10.12.2014

Beograd, Srbija

Povezanost rada

Pedagogija