Reforme odgojno-obrazovnog sustava u Hrvatskoj i odjeci na glazbenu nastavu u osnovnoj školi (CROSBI ID 621388)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Vidulin, Sabina
hrvatski
Reforme odgojno-obrazovnog sustava u Hrvatskoj i odjeci na glazbenu nastavu u osnovnoj školi
Istraživanja hrvatskoga odgojno-obrazovnog sustava intenzivirana su u proteklih dvadeset i pet godina. Brojni prijedlozi, dokumenti, planovi, programi i strategije objavljeni od 1990. godine nadalje imali su za cilj unaprjeđenje učinkovitosti i djelotvornosti škole, u njezinoj pedagoškoj, didaktičkoj i metodičkoj strukturi. Kao i cjelokupno školstvo, tako je i nastava glazbene kulture doživjela značajne promjene, osobito u posljednjoj dekadi. Promišljanja znanstvenika i praktičara u okviru Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda rezultirala su uspostavom novog koncepcijskog modela glazbene nastave čime je glazbeno-pedagoška teorija i praksa uznapredovala. Otvoreni didaktičko-metodički sustav pružio je učiteljima mogućnost izbora sadržaja, metoda, oblika i načina rada sa zadaćama poboljšanja načina poučavanja i efikasnog stjecanja znanja te razvoja umijeća. S obzirom na to da je nastava glazbene kulture doživjela vrhunac svojih promjena između 2002. i 2006. godine, sve navedeno ukomponiralo se u nastavni plan i program iz 2006. te reflektiralo u odgojno-obrazovnoj praksi. Nacionalni okvirni kurikulum je definiran tek 2010., nastavivši reformni prohod i donoseći, bar za glazbu, neznatne promjene koje su djelomično i u suprotnosti sa, do tada, ustanovljenim određenjima i težištima suvremene nastave glazbene kulture. Cilj ovoga rada je sagledati prednosti i nedostatke reformnih pokreta u Hrvatskoj te utvrditi ostvarivost cilja glazbene nastave u okviru novih tendencija na području glazbene umjetnosti.
reforme; nastava glazbene kulture; cilj; koncept; otvoreni model
nije evidentirano
engleski
Reforms of the educational system in Croatia and reflections on music teaching in primary school
Istraživanja hrvatskoga odgojno-obrazovnog sustava intenzivirana su u proteklih dvadeset i pet godina. Brojni prijedlozi, dokumenti, planovi, programi i strategije objavljeni od 1990. godine nadalje imali su za cilj unaprjeđenje učinkovitosti i djelotvornosti škole, u njezinoj pedagoškoj, didaktičkoj i metodičkoj strukturi. Kao i cjelokupno školstvo, tako je i nastava glazbene kulture doživjela značajne promjene, osobito u posljednjoj dekadi. Promišljanja znanstvenika i praktičara u okviru Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda rezultirala su uspostavom novog koncepcijskog modela glazbene nastave čime je glazbeno-pedagoška teorija i praksa uznapredovala. Otvoreni didaktičko-metodički sustav pružio je učiteljima mogućnost izbora sadržaja, metoda, oblika i načina rada sa zadaćama poboljšanja načina poučavanja i efikasnog stjecanja znanja te razvoja umijeća. S obzirom na to da je nastava glazbene kulture doživjela vrhunac svojih promjena između 2002. i 2006. godine, sve navedeno ukomponiralo se u nastavni plan i program iz 2006. te reflektiralo u odgojno-obrazovnoj praksi. Nacionalni okvirni kurikulum je definiran tek 2010., nastavivši reformni prohod i donoseći, bar za glazbu, neznatne promjene koje su djelomično i u suprotnosti sa, do tada, ustanovljenim određenjima i težištima suvremene nastave glazbene kulture. Cilj ovoga rada je sagledati prednosti i nedostatke reformnih pokreta u Hrvatskoj te utvrditi ostvarivost cilja glazbene nastave u okviru novih tendencija na području glazbene umjetnosti.
reform; music lesson; goal; concept; open model
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
9. internacionalni simpozij Muzika u društvu
predavanje
23.10.2014-26.10.2014
Sarajevo, Bosna i Hercegovina