"Moraju završiti školu jer pravila se i kod nas mijenjaju jako." Roditelji i djeca Romi o obrazovanju - sociološka analiza (CROSBI ID 621368)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Boneta, Željko ; Pergar, Melita ; Ivković, Željka
hrvatski
"Moraju završiti školu jer pravila se i kod nas mijenjaju jako." Roditelji i djeca Romi o obrazovanju - sociološka analiza
Rad predstavlja rezultate kvalitativnog istraživanja o obrazovanju romske djece provedenog u ljeto 2012. godine u romskom naselju Parag u Međimurju. Provedeno je ukupno 30 intervjua, od čega 15 s roditeljima i 15 s djecom osnovnoškolske dobi. Istraživanje polazi od sociokonstruktivističke paradigme karakteristične za suvremenu sociologiju djetinjstva te je vođeno konceptom „djeteta kao strateškog aktera“. Stoga je osnovno istraživačko pitanje bilo koja značenja sugovornici pridaju obrazovanju i radu u svom životu i životu svoje obitelji, pri čemu su se interpretacije roditelja i djece uzimale kao ravnopravne i jednako važne. Posebno nas je zanimalo kako se te interpretacije uklapaju u okvir teorije Viviane Zelizer o tzv. ekonomski beskorisnom i emocionalno neprocjenjivom djetetu. Naša pretpostavka bila je da će očekivanja prema romskoj djeci od strane njihove obitelji i zajednice još uvijek u tom smislu biti tradicionalnija. Analiza rezultata donekle je potvrdila tu pretpostavku, iako su zamijećeni modernizacijski procesi koji mijenjaju poželjni model djetinjstva, a time i značenja koja se pripisuju obrazovanju i radu te shvaćanja njihove uloge u osobnom, obiteljskom i životu u zajednici.
romska obitelj; romska djeca; obrazovanje; kvalitativno istraživanje; sociokonstruktivizam
Ovaj rad je financiralo Sveučilište u Rijeci projektom "Kultura odgojno obrazovne ustanove kao čimbenik sukonstrukcije znanja", 13.10.2.2.01, voditeljica: dr.sc. Lidija Vujičić.
engleski
"They have to finish school because rules are strongly changing with us, too." Roma parents and children on education - a sociological analysis
nije evidentirano
Roma family; Roma children; education; qualitative research; socio-constructivism
nije evidentirano
Podaci o prilogu
165-179.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Obrazovanje za interkulturalizam. Položaj Roma u odgoju i obrazovanju.
Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-42-7
Podaci o skupu
"Položaj Roma u odgoju i obrazovanju"
predavanje
08.01.2015-09.01.2015
Osijek, Hrvatska