Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

"Moraju završiti školu jer pravila se i kod nas mijenjaju jako." Roditelji i djeca Romi o obrazovanju - sociološka analiza (CROSBI ID 621368)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Boneta, Željko ; Pergar, Melita ; Ivković, Željka "Moraju završiti školu jer pravila se i kod nas mijenjaju jako." Roditelji i djeca Romi o obrazovanju - sociološka analiza // Obrazovanje za interkulturalizam. Položaj Roma u odgoju i obrazovanju. / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 165-179

Podaci o odgovornosti

Boneta, Željko ; Pergar, Melita ; Ivković, Željka

hrvatski

"Moraju završiti školu jer pravila se i kod nas mijenjaju jako." Roditelji i djeca Romi o obrazovanju - sociološka analiza

Rad predstavlja rezultate kvalitativnog istraživanja o obrazovanju romske djece provedenog u ljeto 2012. godine u romskom naselju Parag u Međimurju. Provedeno je ukupno 30 intervjua, od čega 15 s roditeljima i 15 s djecom osnovnoškolske dobi. Istraživanje polazi od sociokonstruktivističke paradigme karakteristične za suvremenu sociologiju djetinjstva te je vođeno konceptom „djeteta kao strateškog aktera“. Stoga je osnovno istraživačko pitanje bilo koja značenja sugovornici pridaju obrazovanju i radu u svom životu i životu svoje obitelji, pri čemu su se interpretacije roditelja i djece uzimale kao ravnopravne i jednako važne. Posebno nas je zanimalo kako se te interpretacije uklapaju u okvir teorije Viviane Zelizer o tzv. ekonomski beskorisnom i emocionalno neprocjenjivom djetetu. Naša pretpostavka bila je da će očekivanja prema romskoj djeci od strane njihove obitelji i zajednice još uvijek u tom smislu biti tradicionalnija. Analiza rezultata donekle je potvrdila tu pretpostavku, iako su zamijećeni modernizacijski procesi koji mijenjaju poželjni model djetinjstva, a time i značenja koja se pripisuju obrazovanju i radu te shvaćanja njihove uloge u osobnom, obiteljskom i životu u zajednici.

romska obitelj; romska djeca; obrazovanje; kvalitativno istraživanje; sociokonstruktivizam

Ovaj rad je financiralo Sveučilište u Rijeci projektom "Kultura odgojno obrazovne ustanove kao čimbenik sukonstrukcije znanja", 13.10.2.2.01, voditeljica: dr.sc. Lidija Vujičić.

engleski

"They have to finish school because rules are strongly changing with us, too." Roma parents and children on education - a sociological analysis

nije evidentirano

Roma family; Roma children; education; qualitative research; socio-constructivism

nije evidentirano

Podaci o prilogu

165-179.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Obrazovanje za interkulturalizam. Položaj Roma u odgoju i obrazovanju.

Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-42-7

Podaci o skupu

"Položaj Roma u odgoju i obrazovanju"

predavanje

08.01.2015-09.01.2015

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Sociologija