Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Hrvatski lutkarski igrokaz (CROSBI ID 393906)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Đerđ, Zdenka Hrvatski lutkarski igrokaz / Senker, Boris (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2013

Podaci o odgovornosti

Đerđ, Zdenka

Senker, Boris

hrvatski

Hrvatski lutkarski igrokaz

Kroz repertoarni pregled gradskih lutkarskih kazališta u Splitu, Zagrebu, Zadru, Osijeku i Rijeci, doktorski rad Hrvatski lutkarski igrokaz određuje naslovni pojam, koji je nov u našoj teatrologiji. Rad pokazuje da je hrvatski lutkarski igrokaz kao posebno dramsko pismo namijenjeno lutkarskom kazalištu, nastao u kontekstu europskog lutkarstva, te da je od početka nastojao na autohtonom izrazu. Uporišta je imao u tradicijskoj kulturi – folklornom lutkarstvu i u umjetničkim osobnostima toga vremena, slikaru Ljubi Babiću te književnicima Dragutinu Domjaniću, Vladimiru Nazoru, Viktoru Caru Eminu. Tako se gotovo svi sačuvani europski lutkarski žanrovi poput kazališta jaslica kao hijeratskog žanra, komedije, lutkarske opere, lutkarske drame, spektakla i zabavnih lutkarskih predstavljačkih formi, izvode i u gradskim lutkarskim kazalištima. Hrvatski lutkarski igrokaz analizira repertoar gradskih lutkarskih kazališta od njihovih osnutaka do 2006. odnosno 2007. kada je u Hrvatskoj ustanovljen godišnji natječaj i festival novih tekstova za dječja i lutkarska kazališta Mali Marulić. Analizirani repertoar gradskih lutkarskih kazališta, sagledan kao cjelina s pozicije autorstva lutkarskih igrokaza pokazuje da su lutkarska kazališta podjednako igrala dijaloška književna djela hrvatskih i stranih pisaca, kako ona stvarana za lutkarska izražajna sredstva tako i ona dramatizirana. Poseban sinergijski lutkarski igrokaz ishod je niza glazbeno-lutkarskih predstava ili lutkarskih zvukopisa, koje su kazališta također igrala. Europska se dramaturgija lutkarskoga igrokaza istodobno odražava i stvara i na hrvatskim pozornicama kroz njezine odrednice: metaforu lutke, znakove u kazalištu lutaka, lik-lutku i animaciju. Razvidno je to iz stvorenih i stvaranih sedam različitih lutkarskih poetika i njihovih osobitih formi lutkarskih igrokaza likovnog umjetnika i redatelja, akademika Zlatka Boureka, redatelja, prevoditelja i kazališnog teoretičara Borislava Mrkšića, glumca-lutkara, kazališnog kritičara i povjesničara Milana Čečuka, glazbenice, glumice-lutkarice i književnice Višnje Stahuljak, pjesnika i akademika Luka Paljetka, pjesnika i komediografa Tahira Mujičića te putopisca, kazališnog kritičara i teoretičara Jasena Boke.

lutkarski igrokaz; lutkarsko kazalište; Zlatko Bourek; Borislav Mrkšić; Milan Čečuk; Višnja Stahuljak; Luko Paljetak; Tahir Mujičić; Jasen Boko

nije evidentirano

engleski

Croatian Puppet Play

nije evidentirano

puppet play; puppet theatre; Zlatko Bourek; Borislav Mrkšić; Milan Čečuk; Višnja Stahuljak; Luko Paljetak; Tahir Mujičić; Jasen Boko.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

401

10.04.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti