Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poezija Kamova i Matoša iz očišta kognitivne poetike (CROSBI ID 621224)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Škopljanac, Lovro Poezija Kamova i Matoša iz očišta kognitivne poetike // Komparativna povijest hrvatske književnosti. Zbornik radova XVI. Matoš i Kamov: paradigme prijeloma / Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea (ur.). Split : Zagreb: Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 283-294

Podaci o odgovornosti

Škopljanac, Lovro

hrvatski

Poezija Kamova i Matoša iz očišta kognitivne poetike

Polazeći tek od ključnih postavki kognitivne poetike, rad pokušava upozoriti na ulogu ljudskih osjetila kao kanala dobavljanja informacija iz vanjskoga svijeta u poetskom jeziku, te na načine kojima se osjeti tematiziraju u pjesmama Janka Polića Kamova i Antuna Gustava Matoša. Primjerenost bavljenja tom temom na korpusu pjesama objavljenih u zbirkama upravo te dvojice autora utemeljuje se u činjenici da je odnos osjeta, osjećaja i pjesničkog stvaranja na neki način već zaokupio Matoša u njegovom kritičkom tekstu Lirika lizanja i poezija pljuckanja. Iznosi se teza po kojoj Matoš usmjeruje kritiku na one pjesničke slike koje Kamov temelji na tematiziranju osjetilnih podražaja, te mu zamjera hipertrofiranost i neprimjerenost koje dovode do izostanka svake logike. Zatim se navode odabrani primjeri učestalosti i načina tematizacije devet osjeta u pjesmama obojice autora, prema kojima je vidljivo da Kamov u svojim pjesmama doista inzistira na množini osjetilnih ekstrema koje često navodi vođen pretpostavljenom logikom šokiranja čitatelja, dok je Matoš (s iznimkom poeme Mora) skloniji tematizaciji osjeta koji u manjoj mjeri djeluju na čula, i čijom varijacijom se umješno služi u oblikovanju pjesme. Zaključno se stoga može ustvrditi kako je u dobro znanom književnom sporu avangarde i artizma Matoš odlučio "braniti" poetiku osjetilne varijacije pred Kamovljevom poetikom osjetilne dezintegracije.

Janko Polić Kamov; Antun Gustav Matoš; poezija; kognitivna poetika; osjeti; osjećaji

nije evidentirano

engleski

The poetry of Kamov and Matoš from the viewpoint of cognitive poetics

nije evidentirano

Janko Polić Kamov; Antun Gustav Matoš; poetry; cognitive poetics; senses; feeling

nije evidentirano

Podaci o prilogu

283-294.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea

Split : Zagreb: Književni krug Split ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

978-953-163-406-9

Podaci o skupu

Komparativna povijest hrvatske književnosti. Matoš i Kamov: paradigme prijeloma

pozvano predavanje

20.03.2014-21.03.2014

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija