Zašto je pet puno više od četiri? O opisu brojevnih riječi u hrvatskome kao inom jeziku (CROSBI ID 215267)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Gulešić Machata, Milvia ; Grgić, Ana
hrvatski
Zašto je pet puno više od četiri? O opisu brojevnih riječi u hrvatskome kao inom jeziku
Već na samome početku učenja inoga jezika pojavljuje se potreba za upotrebom brojevnih riječi, bez obzira na to o kojemu je jeziku riječ. U tri tisuće najčešćih riječi hrvatskoga jezika (Moguš i dr. 1999) pojavljuje se tridesetak brojevnih riječi vrlo različitih po svojim gramatičkim obilježjima. U hrvatskome je jeziku, kao i u drugim slavenskim jezicima, problematika brojevnih riječi vrlo složena i potrebno je svladati više morfoloških i sintaktičkih pravila da bi se moglo sudjelovati u svakodnevnim razgovorima. Uz to, znanje koje o brojevnim riječima u svojemu prvom jeziku imaju neizvorni govornici hrvatskoga jezika često se ne podudara s onim što trebaju znati o brojevnim riječima u hrvatskome jeziku. Stoga su odstupanja u njihovu međujeziku u vezi s brojevima vrlo česta. Da bi se mogla postići bolja ovladanost brojevnim riječima u hrvatskome kao inom jeziku, potrebno ih je prije svega primjereno opisati, stoga se u ovome radu nastoji odgovoriti na neka pitanja u vezi s brojevnim riječima za potrebe opisa hrvatskoga kao inoga jezika, npr. koje se riječi hrvatskoga jezika mogu objediniti pod brojevnim riječima, tj. koje su podvrste brojevnih riječi, kakvim bi se načelima autori priručnika trebali voditi pri njihovu opisu i sl. Predstavlja se klasifikacija i opis brojevnih riječi u suvremenim priručnicima hrvatskoga kao prvoga jezika. Rad se temelji na spoznajama o brojevnim riječima općenito i u hrvatskome jeziku (Tafra 1989, 1999, 2000, 2004, 2011 ; Pišković 2011 ; Marković 2011 ; sve suvremene gramatike hrvatskoga jezika), na spoznajama o međujeziku (Selinker 1992) i o potrebi izravnoga poučavanja gramatičkim pravilima (Novak Milić 2005) te na spoznajama o leksičkome pristupu u nastavi stranih jezika s posebnim osvrtom na hrvatski (Bergovec 2007).
brojevne riječi; ovladavanje inim jezikom; morfologija; sintaksa; gramatički opis
Rad je kao poster prezentiran na skupu Applying Intercultural Linguistic Competence to Foreign Language Teaching and Learning (FLTAL 2013), održanom od 9.-10.05.2013.g., Sarajevo, BiH ; objavljen u Zborniku ; Azamat Akbarov, Diane Larsen-Freeman (ur.) ; Sarajevo, International Burch University Publications, 2013. ; str. 211-. 225.
engleski
Why is five much more than four? On the description of numeral words in Croatian as a second and foreign language
nije evidentirano
numeral words; mastering a foreign language; morphology; syntax; grammatical description
nije evidentirano