Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Zašto je pet puno više od četiri? O opisu brojevnih riječi u hrvatskome kao inom jeziku (CROSBI ID 215267)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Gulešić Machata, Milvia ; Grgić, Ana Zašto je pet puno više od četiri? O opisu brojevnih riječi u hrvatskome kao inom jeziku // Lahor, 1 (2013), 15; 91-104

Podaci o odgovornosti

Gulešić Machata, Milvia ; Grgić, Ana

hrvatski

Zašto je pet puno više od četiri? O opisu brojevnih riječi u hrvatskome kao inom jeziku

Već na samome početku učenja inoga jezika pojavljuje se potreba za upotrebom brojevnih riječi, bez obzira na to o kojemu je jeziku riječ. U tri tisuće najčešćih riječi hrvatskoga jezika (Moguš i dr. 1999) pojavljuje se tridesetak brojevnih riječi vrlo različitih po svojim gramatičkim obilježjima. U hrvatskome je jeziku, kao i u drugim slavenskim jezicima, problematika brojevnih riječi vrlo složena i potrebno je svladati više morfoloških i sintaktičkih pravila da bi se moglo sudjelovati u svakodnevnim razgovorima. Uz to, znanje koje o brojevnim riječima u svojemu prvom jeziku imaju neizvorni govornici hrvatskoga jezika često se ne podudara s onim što trebaju znati o brojevnim riječima u hrvatskome jeziku. Stoga su odstupanja u njihovu međujeziku u vezi s brojevima vrlo česta. Da bi se mogla postići bolja ovladanost brojevnim riječima u hrvatskome kao inom jeziku, potrebno ih je prije svega primjereno opisati, stoga se u ovome radu nastoji odgovoriti na neka pitanja u vezi s brojevnim riječima za potrebe opisa hrvatskoga kao inoga jezika, npr. koje se riječi hrvatskoga jezika mogu objediniti pod brojevnim riječima, tj. koje su podvrste brojevnih riječi, kakvim bi se načelima autori priručnika trebali voditi pri njihovu opisu i sl. Predstavlja se klasifikacija i opis brojevnih riječi u suvremenim priručnicima hrvatskoga kao prvoga jezika. Rad se temelji na spoznajama o brojevnim riječima općenito i u hrvatskome jeziku (Tafra 1989, 1999, 2000, 2004, 2011 ; Pišković 2011 ; Marković 2011 ; sve suvremene gramatike hrvatskoga jezika), na spoznajama o međujeziku (Selinker 1992) i o potrebi izravnoga poučavanja gramatičkim pravilima (Novak Milić 2005) te na spoznajama o leksičkome pristupu u nastavi stranih jezika s posebnim osvrtom na hrvatski (Bergovec 2007).

brojevne riječi; ovladavanje inim jezikom; morfologija; sintaksa; gramatički opis

Rad je kao poster prezentiran na skupu Applying Intercultural Linguistic Competence to Foreign Language Teaching and Learning (FLTAL 2013), održanom od 9.-10.05.2013.g., Sarajevo, BiH ; objavljen u Zborniku ; Azamat Akbarov, Diane Larsen-Freeman (ur.) ; Sarajevo, International Burch University Publications, 2013. ; str. 211-. 225.

engleski

Why is five much more than four? On the description of numeral words in Croatian as a second and foreign language

nije evidentirano

numeral words; mastering a foreign language; morphology; syntax; grammatical description

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1 (15)

2013.

91-104

objavljeno

1846-2197

1848-4972

Povezanost rada

Filologija

Poveznice