Pregled bibliografske jedinice broj: 747161
Glagolske rekcije u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika
Glagolske rekcije u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika // Croaticum: Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika, 2. zbornik radova / Čilaš Mikulić, Marica ; Juričić, Antonio-Toni (ur.).
Zagreb: FF Press, 2014. str. 87-100
CROSBI ID: 747161 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glagolske rekcije u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika
(Verb rections in the teaching of Croatian as L2)
Autori
Gulešić Machata, Milvia ; Udier, Sanda Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Croaticum: Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika, 2. zbornik radova
Urednik/ci
Čilaš Mikulić, Marica ; Juričić, Antonio-Toni
Izdavač
FF Press
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
87-100
ISBN
978-953-175-542-9
Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik, poučavanje, valentnost, glagolske rekcije, modeli poučavanja rekcija
(Croatian as L2, teaching, valency, verb rections, rection teaching models)
Sažetak
Da bi neizvorni govornik hrvatskoga jezika mogao točno upotrijebiti pojedini glagol u određenom značenju, ne treba savladati samo njegova morfonološka obilježja (oblike u prezentu, perfektu i futuru, imperativu i kondicionalu), nego i ona sintaktička, dakle, prije svega, njegove rekcije. Zbog toga je poučavanje glagolskih rekcija vrlo važna sastavnica poučavanja hrvatskoga kao inoga jezika. Poučavanje rekcija kompleksno je jer pretpostavlja da je učenik već ovladao morfološkim obilježjima kako glagola, tako i imenskih riječi. U članku se govori o mogućim pristupima poučavanju glagolskih rekcija u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika. To su: 1) poučavanje glagolskih rekcija prema padežu rekcije, dakle pristup koji prati progresiju obrade padeža po principu „padež po padež“ ; 2) pristup utemeljen na poučavanju onih rekcija koje se pojavljuju uz najčešće glagole, dakle pristup koji prati progresiju učenja glagola ; 3) poučavanje različitih rekcija koje se pojavljuju uz isti glagol ; 4) pristup poučavanju rekcija prema glagolima iste osnove – takvi glagoli često nemaju istu rekciju ; 5) semantički pristup – poučavanje skupina glagola sličnoga značenja i njihovih rekcija (npr. glagoli kretanja, glagoli govorenja, glagoli mišljenja i slično) ; 6) komparativni pristup (rekcije određenoga hrvatskoga glagola i rekcije ekvivalentnoga glagola u J1 učenika hrvatskoga kao inoga jezika), 7) poučavanje glagola s istim rekcijskim modelom i 8) tematsko poučavanje glagolskih rekcija. Poučavanje glagolskih rekcija na nastavi hrvatskoga kao inoga jezika temelji se na izboru i kombinaciji elemenata više navedenih modela u ovisnosti o potrebama konkretnih učenika i drugim parametrima. U članku je riječ o primjenjivosti pojedinih pristupa i njihovih kombinacija u različitim skupinama učenika hrvatskoga kao inoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3623 - Metodologija i izrada udžbenika i testiranja za hrvatski kao drugi/strani jezik (Pranjković, Ivo, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb