Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uočavanje darovitih učenika u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 215150)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Perković Krijan, Ivana ; Borić, Edita ; Škugor, Alma Uočavanje darovitih učenika u nastavi prirode i društva // Évkönyv (Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvu Tanítóképzo Kar Szabadka), 9 (2014), 1; 156-166

Podaci o odgovornosti

Perković Krijan, Ivana ; Borić, Edita ; Škugor, Alma

hrvatski

Uočavanje darovitih učenika u nastavi prirode i društva

Učitelji su ključne osobe u školi koje kroz svakodnevnu komunikaciju s učenicima putem nastave mogu prepoznati karakteristične osobine i oblike ponašanja darovitih učenika. Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi u kojoj mjeri učitelji primarnog obrazovanja uočavaju darovite učenike za prirodoslovno područje nastave Prirode i društva. Istraživanje je provedeno početkom 2013. godine. Korištena je metoda samoiskaza po principu papir-olovka a sudjelovalo je 209 učitelja primarnog obrazovanja iz urbanih i ruralnih škola Brodsko-posavske županije u Republici Hrvatskoj. Rezultati pokazuju da učitelji najmanje uočavaju darovite učenike za prirodoslovno područje, u odnosu na ostale vrste darovitosti, a sam proces identifikacije se provodi vrlo rijetko. Ovo istraživanje je pokazalo koje osobine učitelji najčešće prepoznaju kao poseban interes za prirodoslovno područje kod darovitih učenika. Statistički značajnim se pokazala razlika između učitelja kojima je poznat naziv Gardnerove teorije višestrukih inteligencija u odnosu na uočavanje darovitih za prirodoslovno područje. Učitelji kojima je poznata teorija u većoj mjeri uočavaju darovite za ovo područje ljudskih sposobnosti. Rezultati upućuju na potrebu stručnog usavršavanja učitelja u području suvremenih teorijskih koncepta darovitosti te osposobljavanja radi što uspješnijeg uočavanja a kasnije identifikacije i rada s darovitim učenikom kroz različite oblike rada u školi.

darovitost ; daroviti učenici ; Priroda i društvo ; prirodoslovno područje ; učitelji primarnog obrazovanja

nije evidentirano

engleski

Recognizing Gifted Students in the Teaching Science and Society

nije evidentirano

giftedness ; gifted students ; science and society ; primary school teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9 (1)

2014.

156-166

objavljeno

2217-8198

Povezanost rada

Pedagogija