Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izvanškolska podrška matematički darovitim učenicima (CROSBI ID 393749)

Ocjenski rad | diplomski rad

Ines Pavleković Izvanškolska podrška matematički darovitim učenicima / Kolar - Begović, Zdenka (mentor); Katalenić, Ana (neposredni voditelj). Osijek, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2014

Podaci o odgovornosti

Ines Pavleković

Kolar - Begović, Zdenka

Katalenić, Ana

hrvatski

Izvanškolska podrška matematički darovitim učenicima

Matematička se logika razvija i nadopunjuje. Nadarenost samo pomaže, a potpuna gipkost matematičkog uma postiže se kontinuiranim radom. Da bi dijete razvijalo i usvajalo matematičku logiku, bitno ga je usmjeriti na pravilan način razmišljanja i zahtijevati njegov maksimum. Tu se izrazito ističu darovita djeca. Dok drugima treba prikazivati primjere, upućivati ih s manjeg problema na veći i tako postizati općenitost, daroviti u velikom broju slučajeva osjećaju tu općenitost i primjenjivost određenih zakonitosti na jedno šire područje. Tijekom obrazovanja matematički darovitog djeteta potrebno je uključivati izvannastavne i izvanškolske aktivnosti koje su usmjerene na njegov razvoj. Unutar školskog sustava nalazimo matematička natjecanja, natjecanje Klokan bez granica i razna međunarodna praćenja matematičkih postignuća učenika kao što su PISA i TIMMS. Razvitkom moderne tehnologije, otkrivanje darovitih učenika postaje olakšano kreiranjem ekspertnog sustava Mat-dar. Kontinuiranim praćenjem učenikova rada i bilježenjem nekih osobnih informacija može se procijeniti ili potvrditi darovitost djeteta. U nedostatku sustavne izvanškolske podrške matematički darovitim učenicima ipak se ističe nekoliko adekvatnih projekata. Na prvom mjestu spominje se Mala matematička škola kao kvalitetna izvanškolska aktivnost usmjerena na darovite učenike. Centar izvrsnosti svojim radom odgovara ideji Male matematičke škole i na dobrom je putu da pruži potrebnu podršku darovitim učenicima. Neke od potencijalnih aktivnosti još uvijek trebaju razraditi programe za darovite učenike jer trenutno za cilj imaju popularizaciju matematike i razmjenu iskustava učenika, znanstvenika, nastavnika i javnosti, a to su Festival znanosti, aktivnosti udruge Zlatni rez i Zimska škola matematike.

darovitost; izvanškolska podrška; Mala matematička škola; Mat-dar

nije evidentirano

engleski

Extracurricular support for mathematically gifted pupils

nije evidentirano

gifted pupils; extracurricular support; Little school of mathematics; expert system Mat-dar

nije evidentirano

Podaci o izdanju

57

11.07.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija, Matematika