Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Emocionalna inteligencija, agresivno i prosocijalno ponašanje učenika rane adolescentske dobi (CROSBI ID 214960)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Grgić, Nikolina ; Babić Čikeš, Ana ; Ručević Silvija Emocionalna inteligencija, agresivno i prosocijalno ponašanje učenika rane adolescentske dobi // Život i škola = Life and school, 60 (2014), 32; 43-60

Podaci o odgovornosti

Grgić, Nikolina ; Babić Čikeš, Ana ; Ručević Silvija

hrvatski

Emocionalna inteligencija, agresivno i prosocijalno ponašanje učenika rane adolescentske dobi

U posljednjih dvadesetak godina prikupljen je velik broj empirijskih dokaza o važnosti emocionalne inteligencije u predikciji različitih aspekata socijalnog funkcioniranja. No unatoč interesu stručnjaka koji se bave djecom i adolescentima za taj konstrukt, većina istraživanja provedena je na uzorcima studenata i odraslih. To osobito vrijedi za istraživanja emocionalne inteligencije u kontekstu modela sposobnosti, jednog od dva dominantna pristupa u istraživanjima emocionalne inteligencije. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati odnos različitih sposobnosti emocionalne inteligencije, operacionaliziranih prema modelu Mayera i Saloveya (1997) i mjerenih testovima učinka, s varijablama agresivnosti i prosocijalnog ponašanja učenika rane adolescentske dobi. Pretpostavili smo da će mjere emocionalne inteligencije imati značajan doprinos u objašnjenju agresivnog i prosocijalnog ponašanja. U istraživanju je sudjelovalo 378 učenika viših razreda osnovne škole prosječne dobi 13, 38 godina. Sposobnosti emocionalne inteligencije procijenjene su Testom opažanja emocionalnog sadržaja u slikama (TOESS), Testom analize emocija (TAE) i Testom upravljanja emocijama (TUE), a prosocijalno i agresivno ponašanje prilagođenom verzijom Skale za procjenu agresivnosti i prosocijalnog ponašanja kod djece (PROS/AG). Test upravljanja emocijama pokazao se značajnim negativnim prediktorom agresivnog ponašanja kod mladića te značajnim pozitivnim prediktorom prosocijalnog ponašanja i mladića i djevojaka. Ostala dva testa emocionalne inteligencije nisu se pokazala značajnim prediktorima agresivnog i prosocijalnog ponašanja sudionika. Dobiveni rezultati djelomično potvrđuju ulogu emocionalne inteligencije u predikciji agresivnog i prosocijalnog ponašanja, a neki nedostaci provedenog istraživanja daju naslutiti da bi ta uloga mogla biti i značajnija.

emocionalna inteligencija; agresivno i prosocijalno ponašanje; adolescenti

nije evidentirano

engleski

Emotional intelligence abilities as predictors of prosocial and aggressive behaviour of early adolescent students

nije evidentirano

emotional intelligence; aggressive and prosocial behaviour; adolescents

nije evidentirano

Podaci o izdanju

60 (32)

2014.

43-60

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice