Kritičko mišljenje kao odgovor na manipulaciju medija (CROSBI ID 53425)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Ćurko, Bruno
hrvatski
Kritičko mišljenje kao odgovor na manipulaciju medija
Mas mediji sigurno su funkcionalni za društvo, ali isto tako postoje utemeljena zabrinutost kako tzv. 'zabavni programi' negativno utječe na djecu, te je potencijalno štetan za razvoj njihovih vjerovanja, vrijednosti, ali i ponašanja. Armstrong i Greenberg u svom članku »Pozadina televizije kao inhibitor kognitivnih procesa« tvrde kako redovito gledanje televizije povezuje se s nižim obrazovnim postignućima, jer djeca su zamijenili domaći rad i učenje s gledanjem televizije. Ako se ljudi previše oslanjaju na masovne medije u interpretaciji vijesti, oni mogu izgubiti svoje kritičke sposobnosti u procjenjivanju informacija koji dolaze do njih. (Perse, 2008) Suvremeni obrazovni programi dijelom zanemaruju razvoj mišljenja, napose kritičkog, tako da programi koji u sebi sadržavaju 'učenje za kritičko mišljenje' imaju važnu ulogu u kritičnom promišljanju medijskih sadržaja. Jedini 'alat' koji imamo nasuprot negativnog utjecaj medija jest kritičko mišljenje, točnije pokušaj razvitka kritičkog mišljenja od najranije dobi. Kritičkim promišljanja informacija koje nude mediji, dijete se može 'naučiti' ili 'uvježbati' odupiranju medijskoj manipulaciji. U programu Mala filozofija (hrvatska inačica filozofije za djecu), jedna od nastavnih tema su i mediji. U izlaganju ću iznijeti reakcije djece između 9-11 godina na medije i njihovo promišljanje o laži medija.
Mediji, kritično mišljenje, manipulacija, filozofija s djecom
nije evidentirano
engleski
Critical Thinking as a Response to Media
nije evidentirano
media, critical thinking, manipulation, šhilosophy with children
nije evidentirano
Podaci o prilogu
301-310.
objavljeno
Podaci o knjizi
Filozofija i mediji
Jurić, Hrvoje ; Alić, Sead.
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja
2014.
978-953-164-153-1