Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 745634

Agresivnost i prihvaćenost u skupini djece predškolske dobi


Cakić, Lara; Velki, Tena
Agresivnost i prihvaćenost u skupini djece predškolske dobi // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 2 (2014), 32; 15-25 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 745634 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Agresivnost i prihvaćenost u skupini djece predškolske dobi
(Aggression and peer acceptance in preschool classrooms)

Autori
Cakić, Lara ; Velki, Tena

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 2 (2014), 32; 15-25

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
agresivnost; prihvaćenost; djeca predškolske dobi; vršnjaci; dječaci; djevojčice
(aggression; peer acceptance; preschoolers; peers; boys; girls)

Sažetak
Agresija je društveno neprihvatljivo ponašanje s namjerom da se ljudima ili imovini nanese šteta (Vasta, Haith i Miller, 1997). U predškolskoj dobi agresivnost je najizraženija, a razlog su tomu uobičajena ponašanja za navedenu dob, kao što su ispadi bijesa te iritabilna ponašanja koja nestaju u ranoj školskoj dobi. Kod djevojčica se agresivnost u predškolskoj dobi izražava kroz ponašanja kao što su ogovaranje (uništavanje nečije reputacije kod druge djece), isključivanje iz društva, vrijeđanje. Dječaci više izražavaju fizičku agresiju (instrumentalnu i neprijateljsku). Kao najčešći uzrok neprihvaćanja među vršnjacima navodi se antisocijalno ponašanje (Ladd, 1999). Cilj rada bio je utvrditi povezanost agresivnog ponašanja i prihvaćenosti djece predškolske dobi u skupini vršnjaka. U ispitivanju je sudjelovalo 240-ero djece (125 dječaka i 115 djevojčica) u dobi od 5 do 7 godina koja pohađaju vrtiće u Osijeku te njihove odgajateljice. Za procjenu agresivnosti korištena je Skala agresivnosti iz Skale za procjenu ponašanja djece predškolske dobi od strane odgajatelja – (TRF – Achenbach, 1991). Skala sadrži opise ponašanja kao što su izazivanje, tjelesna agresivnost i napadanje. Za utvrđivanje prihvaćenosti u vrtićkoj skupini korištena je Skala za utvrđivanje sociometrijskog statusa na temelju procjena vršnjaka (Sociometric Peer-rating Scale – Asher, 1979). Dobivena je negativna povezanost agresivnosti i prihvaćenosti na ukupnom uzorku. S obzirom na spol, kod dječaka je dobivena negativna povezanost agresivnosti i prihvaćenosti, dok kod djevojčica nije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Tena Velki (autor)

Avatar Url Lara Cakić (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Cakić, Lara; Velki, Tena
Agresivnost i prihvaćenost u skupini djece predškolske dobi // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 2 (2014), 32; 15-25 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Cakić, L. & Velki, T. (2014) Agresivnost i prihvaćenost u skupini djece predškolske dobi. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 2 (32), 15-25.
@article{article, year = {2014}, pages = {15-25}, keywords = {agresivnost, prihva\'{c}enost, djeca pred\v{s}kolske dobi, vr\v{s}njaci, dje\v{c}aci, djevoj\v{c}ice}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {2}, number = {32}, issn = {0044-4855}, title = {Agresivnost i prihva\'{c}enost u skupini djece pred\v{s}kolske dobi}, keyword = {agresivnost, prihva\'{c}enost, djeca pred\v{s}kolske dobi, vr\v{s}njaci, dje\v{c}aci, djevoj\v{c}ice} }
@article{article, year = {2014}, pages = {15-25}, keywords = {aggression, peer acceptance, preschoolers, peers, boys, girls}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {2}, number = {32}, issn = {0044-4855}, title = {Aggression and peer acceptance in preschool classrooms}, keyword = {aggression, peer acceptance, preschoolers, peers, boys, girls} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
  • EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
  • Emerald Management Reviews database, United Kingdom
  • Ulrich Serials Analysis System, USA
  • Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font