Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 745619

Izloženost djece starije školske dobi elektroničkom nasilju


Hodak Kodžoman, Irena; Velki, Tena; Cakić, Lara
Izloženost djece starije školske dobi elektroničkom nasilju // Život i škola, 59 (2013), 30; 110-128 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Izloženost djece starije školske dobi elektroničkom nasilju
(The exposure of older school-age children to cyberbullying)

Autori
Hodak Kodžoman, Irena ; Velki, Tena ; Cakić, Lara

Izvornik
Život i škola (0044-4855) 59 (2013), 30; 110-128

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Blog ; chat ; forum ; Internet ; nasilje putem modernih tehnologija
(Blog ; chat ; cyberbullying ; forum ; Internet)

Sažetak
Globalni razvoj civilizacije ima za posljedicu razvoj tehnologije i informacijskih komunikacija. Sve je veća uporaba računala i mobilnih telefona u svakodnevnom životu. Ubrzani razvoj tehnologije utječe i na rano osposobljavanje djece za korištenje istih. Osim prednosti koje nudi virtualni svijet postoje i nedostatci kojima su izloženi korisnici. Negativna strana korištenja modernih tehnologija je i nasilje kojemu mogu biti svi izloženi, a posebno osjetljiva skupina su djeca. Nasilje putem modernih tehnologija novija je vrsta nasilja stoga će rezultati ovoga istraživanja pridonijeti razumijevanju ovog fenomena. Tema istraživanja odabrana je radi važnosti za dječji razvoj. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati izloženost učenika četvrtih razreda osnovne škole nasilju putem modernih tehnologija. Zadatak je bio ispitati koriste li učenici četvrtog razreda osnovne škole moderne tehnologije, koje internetske oblike komunikacije koriste te jesu li bili izloženi nasilju putem Interneta i mobitela. Istraživanje je provedeno u osnovnoj školi, a uzorak je činilo 27 učenika 4. razreda. Pomoću polustrukturiranoga intervjua ispitali smo korištenje modernih tehnologija te iskustva djece vezana uz korištenje istih. Rezultati, podvrgnuti kvalitativnoj analizi sadržaja, potvrđuju pretpostavku da su učenici izloženi nasilju putem modernih tehnologija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Lara Cakić, (285326)
Tena Velki, (309876)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Education Research Complete
  • MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY
  • EBSCO
  • Emerald Management Reviews database
  • HRČAK
  • Ulrich Serials Analysis System