Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 745595

PRETILOST UČENIKA PRIMARNOG OBRAZOVANJA


Mužek, Matea
PRETILOST UČENIKA PRIMARNOG OBRAZOVANJA 2014., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb


Naslov
PRETILOST UČENIKA PRIMARNOG OBRAZOVANJA
(OBESITY OF THE PRIMARY EDUCATION STUDENTS)

Autori
Mužek, Matea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
29.09

Godina
2014

Stranica
47

Mentor
Prskalo, Ivan

Neposredni voditelj
Jenko Miholić, Srna

Ključne riječi
Fizička aktivnost; indeks tjelesne mase; prehrana; pretilost.
(Body mass index; exercise; nutrition; overweight.)

Sažetak
Pretilost kao stanje nagomilavanja masnog tkiva u mjeri u kojoj dolazi do ugrožavanja zdravlja, smanjenja životna vijeka i povećanja rizika od pojedinih oboljenja poprima epidemijske razmjere te postaje javnozdravstveni problem. No, tek je od nedavno postala predmetom intenzivnijih istraživanja u svijetu. Istraživanja dokazuju da postoji čitav niz negativnih učinaka pretilosti na zdravlje. Osobe s prekomjernom težinom, ne samo da su izloženije zdravstvenim problemima, nego je i njihov svakodnevni život otežan. Za neke morbidno pretile osobe, svakodnevne radnje prosječnog čovjeka predstavljaju problem. Mogućnost pojave kako fizičkih, tako i psihičkih problema kod pretilih osoba je povećana. Indeks tjelesne mase je najbolji način procjene količine masti u tijelu neke osobe. On nam omogućuje da na vrijeme prepoznamo opasnost od pretilosti ili da potvrdimo prekomjernu težinu neke osobe. Cilj ovog rada je istražiti koji su mogući uzroci pretilosti učenika u razdoblju od 1. do 4. razreda osnovne škole. Istovremeno, želi se uvidjeti na moguće razlike razvoja i fizičkog stanja između djevojčica i dječaka. Iz tih ciljeva proizlazi sljedeće: prva hipoteza govori da postoji statistički značajna razlika između dječaka i djevojčica u prvom razredu u morfološkim karakteristikama, druga hipoteza govori da postoji statistički značajna razlika između dječaka i djevojčica u drugom razreduu morfološkim karakteristikama, treća hipoteza govori da postoji statistički značajna razlika između dječaka i djevojčica u trećem razredu u morfološkim karakteristikama, četvrta hipoteza govori da postoji statistički značajna razlika između dječaka i djevojčica u četvrtom razredu u morfološkim karakteristikama. Istraživanje je provedeno u OŠ Medvedgrad u Zagrebu. Uzorak je obuhvatio 131 dijete u dobi od 6 do 11 godina, od čega je 70 djevojčica i 61 dječaka. U ovom istraživanju mjerene su četiri varijable. Učenicima se mjerila visina tijela, težina, odnosno masa tijela, kožni nabor nadlaktice te kožni nabor leđa. Za svaku varijablu su korišteni adekvatni mjerni instrumenti. Tako je za mjerenje visine korišten antropometar, za masu vaga, a kožni nabori mjereni su Lange Skinfold kaliperom. Dobiveni rezultati su pokazali da su djeca zapravo pothranjena, a ne pretila te da se veliki broj njih bavi nekim sportom i pravilno se hrani. Tjelovježba i prehrana su za djecu jednako važna kao i za odrasle. One nam pomažu kod rasta, razvoja mišića i kostiju, važnih motoričkih vještina kod djece, omogućuje bolju kondiciju kao i bolje nošenje sa svakodnevnim problemima. Djecu treba poticati i omogućiti im da budu tjelesno aktivni kod kuće, ali i u izvannastavnim aktivnostima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb