Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 745591

Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije (Rosandić, Dragutin. 2013. Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije. S posebnim usmjerenjem na jezično-književno područje. Zagreb: Naklada Ljevak. 325 str.)


Dadić, Katarina
Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije (Rosandić, Dragutin. 2013. Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije. S posebnim usmjerenjem na jezično-književno područje. Zagreb: Naklada Ljevak. 325 str.) // Kroatologija, 4 (2013), 1/2; 195-199 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, stručni)


CROSBI ID: 745591 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije (Rosandić, Dragutin. 2013. Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije. S posebnim usmjerenjem na jezično-književno područje. Zagreb: Naklada Ljevak. 325 str.)
(Educational curiculums, standards and competentions (Rosandić, Dragutin. 2013. Educational curricula, standards and competence. With special focus on linguistic and literary area. Zagreb: Edition LJevak 325 pp.))

Autori
Dadić, Katarina

Izvornik
Kroatologija (1847-8050) 4 (2013), 1/2; 195-199

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, stručni

Ključne riječi
kurikulum; kompetencije; obrazovni standard; odgoj; obrazovanje
(curiculum; competentions; educational standard; education)

Sažetak
Knjiga Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije s posebnim usmjerenjem na jezično-književno područje vrijedan je doprinos na više razina: za istraživače odgoja i obrazovanja, praktičare u sustavu odgoja i obrazovanja, druge sudionike u odgoju i obrazovanju, studente svih nastavničkih usmjerenja i u konačnici i za same tvorce odgojno-obrazovne politike. Rosandić na jednom mjestu sintetizira znanja o kurikulumu. Osim obrazovne, istaknuta je i odgojna, ali i kulturološka kurikulumska misija, u kojoj se jasno očituje kreativna snaga autorova pristupa. Ujedinjujući načela demokracije, pluralizma, ljudskih prava, nacionalnoga identiteta, međukulturalizma i višejezičnosti u cjelinu koja je zaokružena opredjeljenjem za znanstvenu metodologiju, autor sasvim jednostavno progovara o kurikulumu, koji nipošto nije pridržan samo istraživačima odgojno-obrazovne prakse ili tvorcima odgojno-obrazovne politike. On omogućuje jednako svim aktivnim sudionicima odgojno-obrazovnoga sustava da na jednom mjestu nađu sva akumulirana znanja o kurikulumskoj teoriji kako u nacionalnom tako i u međunarodnom kontekstu, ali i da jasno vide njihove međuodnose. Jasno je vidljivo da autorov pristup proizlazi iz osobnih kompetencija koje stavlja u službu teorija vezanih uz kurikulum, a njih prati, propituje i pristupa im s izrazitim kritičkim stavom. Jednako je tako vrijedno naglasiti autorovo duboko promišljanje strukture svih podnaslova ili tematskih cjelina, koje čitatelju omogućuje da jasnije nazre u kojem smjeru treba ići nova hrvatska škola, tj. u kojem se smjeru treba odgajati i obrazovati mladi naraštaj za život u 21. stoljeću. Na samom kraju autor izražava svoje nade da će hrvatski odgojno- obrazovni sustav stajati uz bok odgojno-obrazovnim sustavima razvijenih zemalja, poglavito zemalja članica Europske unije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
226-2261681-0827 - Interkulturalna ishodišta pedagoške misli i odgojnog djelovanja u Hrvata (Marko Pranjić, )

Ustanove
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Katarina Dadić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Dadić, Katarina
Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije (Rosandić, Dragutin. 2013. Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije. S posebnim usmjerenjem na jezično-književno područje. Zagreb: Naklada Ljevak. 325 str.) // Kroatologija, 4 (2013), 1/2; 195-199 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, stručni)
Dadić, K. (2013) Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije (Rosandić, Dragutin. 2013. Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije. S posebnim usmjerenjem na jezično-književno područje. Zagreb: Naklada Ljevak. 325 str.). Kroatologija, 4 (1/2), 195-199.
@article{article, author = {Dadi\'{c}, K.}, year = {2013}, pages = {195-199}, keywords = {curiculum, competentions, educational standard, education}, journal = {Kroatologija}, volume = {4}, number = {1/2}, issn = {1847-8050}, title = {Educational curiculums, standards and competentions (Rosandi\'{c}, Dragutin. 2013. Educational curricula, standards and competence. With special focus on linguistic and literary area. Zagreb: Edition LJevak 325 pp.)}, keyword = {curiculum, competentions, educational standard, education} }