Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije (Rosandić, Dragutin. 2013. Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije. S posebnim usmjerenjem na jezično-književno područje. Zagreb: Naklada Ljevak. 325 str.) (CROSBI ID 214931)

Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika

Dadić, Katarina Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije (Rosandić, Dragutin. 2013. Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije. S posebnim usmjerenjem na jezično-književno područje. Zagreb: Naklada Ljevak. 325 str.) // Kroatologija, 4 (2013), 1/2; 195-199

Podaci o odgovornosti

Dadić, Katarina

hrvatski

Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije (Rosandić, Dragutin. 2013. Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije. S posebnim usmjerenjem na jezično-književno područje. Zagreb: Naklada Ljevak. 325 str.)

Knjiga Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije s posebnim usmjerenjem na jezično-književno područje vrijedan je doprinos na više razina: za istraživače odgoja i obrazovanja, praktičare u sustavu odgoja i obrazovanja, druge sudionike u odgoju i obrazovanju, studente svih nastavničkih usmjerenja i u konačnici i za same tvorce odgojno-obrazovne politike. Rosandić na jednom mjestu sintetizira znanja o kurikulumu. Osim obrazovne, istaknuta je i odgojna, ali i kulturološka kurikulumska misija, u kojoj se jasno očituje kreativna snaga autorova pristupa. Ujedinjujući načela demokracije, pluralizma, ljudskih prava, nacionalnoga identiteta, međukulturalizma i višejezičnosti u cjelinu koja je zaokružena opredjeljenjem za znanstvenu metodologiju, autor sasvim jednostavno progovara o kurikulumu, koji nipošto nije pridržan samo istraživačima odgojno-obrazovne prakse ili tvorcima odgojno-obrazovne politike. On omogućuje jednako svim aktivnim sudionicima odgojno-obrazovnoga sustava da na jednom mjestu nađu sva akumulirana znanja o kurikulumskoj teoriji kako u nacionalnom tako i u međunarodnom kontekstu, ali i da jasno vide njihove međuodnose. Jasno je vidljivo da autorov pristup proizlazi iz osobnih kompetencija koje stavlja u službu teorija vezanih uz kurikulum, a njih prati, propituje i pristupa im s izrazitim kritičkim stavom. Jednako je tako vrijedno naglasiti autorovo duboko promišljanje strukture svih podnaslova ili tematskih cjelina, koje čitatelju omogućuje da jasnije nazre u kojem smjeru treba ići nova hrvatska škola, tj. u kojem se smjeru treba odgajati i obrazovati mladi naraštaj za život u 21. stoljeću. Na samom kraju autor izražava svoje nade da će hrvatski odgojno- obrazovni sustav stajati uz bok odgojno-obrazovnim sustavima razvijenih zemalja, poglavito zemalja članica Europske unije.

kurikulum; kompetencije; obrazovni standard; odgoj; obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Educational curiculums, standards and competentions (Rosandić, Dragutin. 2013. Educational curricula, standards and competence. With special focus on linguistic and literary area. Zagreb: Edition LJevak 325 pp.)

nije evidentirano

curiculum; competentions; educational standard; education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

4 (1/2)

2013.

195-199

objavljeno

1847-8050

1848-9117

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice