Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Profesionalna zrelost učenika osnovnih škola i njezin odnos s diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa (CROSBI ID 620747)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Černja, Iva ; Babarović, Toni ; Šverko, Iva Profesionalna zrelost učenika osnovnih škola i njezin odnos s diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa // 21. dani Ramira i Zorana Bujasa - Program i sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 131-131

Podaci o odgovornosti

Černja, Iva ; Babarović, Toni ; Šverko, Iva

hrvatski

Profesionalna zrelost učenika osnovnih škola i njezin odnos s diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa

Profesionalna zrelost je spremnost pojedinca za donošenje dobro informiranih, dobno prikladnih profesionalnih odluka. Ona predstavlja mjeru u kojoj je pojedinac sposoban samostalno donijeti odluke o svojoj karijeri, prikladne za njegovu dob. Cilj ovog rada je utvrditi povezanost profesionalne zrelosti učenika viših razreda osnovnih škola sa sekundarnim konstruktima Hollandove teorije - diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa. Testirana je teorijska pretpostavka da su diferenciranost i konzistentnost profesionalnih interesa, jednako kao i profesionalna zrelost, mjere stupnja profesionalnog razvoja. Na uzorku učenika, petih, šestih, sedmih i osmih razreda oba spola (ukupni N=528) primijenjen je Test informiranosti o zanimanjima (TIZ), koji mjeri kognitivnu komponentu profesionalne zrelosti. Kao mjera RIASEC tipova interesa primijenjen je Slikovno-opisni upitnik interesa (SLOPI), koji predstavlja mjeru interesa namijenjenu mlađoj populaciji. Na temelju rezultata Slikovno- opisnog upitnika interesa, izvedene su višestruke operacionalizacije konstrukta diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa. Dobiveni rezultati pokazuju blagu povezanost profesionalne zrelosti s diferenciranosti profesionalnih interesa, dok hipoteza o postojanju povezanosti profesionalne zrelosti i konzistentnosti profesionalnih interesa nije potvrđena. U istraživanju su utvrđene i neke spolne razlike u odnosu između profesionalne zrelosti i navedenih pokazatelja strukture interesa. Diferenciranost profesionalnih interesa s profesionalnom zrelosti niže je povezana u uzroku učenica, nego u uzorku učenika. Na osnovi rezultata, zaključeno je da je ispitivanje profesionalne zrelosti nužan aspekt profesionalnog savjetovanja u osnovnim školama, jer ni profili interesa ni mjere njihove strukturiranosti ne pružaju dovoljno informacija o stupnju profesionalnog razvoja učenika.

Profesionalna zrelost; profesionalni interesi; diferenciranost i konzistentnost profesionalnih interesa

nije evidentirano

engleski

Career maturity of students in higher grades of primary schools and its relationship with differentiation and consistency of professional interests

nije evidentirano

Vocational maturity; vocational interests; differentiation and consistency of vocational interests

nije evidentirano

Podaci o prilogu

131-131.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

21. dani Ramira i Zorana Bujasa - Program i sažeci priopćenja

Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

978-953-175-463-7

Podaci o skupu

21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

predavanje

11.04.2013-13.04.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija