Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nezavisno novinarstvo u Republici Hrvatskoj: Objektivna stvarnost ili obmana publike? (CROSBI ID 214730)

Prilog u časopisu | stručni rad

Klišanin, Martina ; Sindik, Joško Nezavisno novinarstvo u Republici Hrvatskoj: Objektivna stvarnost ili obmana publike? // Medijski dijalozi, 20 (2014), 7; 543-552

Podaci o odgovornosti

Klišanin, Martina ; Sindik, Joško

hrvatski

Nezavisno novinarstvo u Republici Hrvatskoj: Objektivna stvarnost ili obmana publike?

Novinarstvo današnjice teško se može nazvati nezavisnim, slobodnim ili istraživačkim novinarstvom s obzirom da uvelike zavisi o brojnim akterima poput političkih moćnika, vlasnika medija ili službi za odnose s javnošću. Također, moderno novinarstvo sve više naginje senzacionalizmu i tabloidizaciji što ga na neki način udaljava od publike koja više nije sklona vjerovati „žutim“ vijestima. U ovom radu cilj nam je bio dobiti uvid u stavove ispitanika o nezavisnom novinarstvu, odnosno utvrditi postoje li bitne razlike u tim stavovima u odnosu na rod i dob ispitanika. Rezultati su pokazali da su mišljenja o mogućnostima postojanja nezavisnog novinarstva uglavnom negativna, a ispitanici vjeruju da u novinarstvu također dominira senzacionalizam. Utvrđena tek jedna rodna razlika u mišljenjima ispitanika o nezavisnom novinarstvu („U mojoj obitelji informiranje je iznimno važno“) u smjeru većih prosječnih vrijednosti za ispitanice. Pronađena je samo jedna statistički značajna povezanost mišljenja o nezavisnom novinarstvu s kronološkom dobi ispitanika. Riječ je o povezanosti između mišljenja „Novinarstvo kao nezavisna profesija je mit“ i ispitanika starije dobi.

Nezavisno novinarstvo; senzacionalizam; odnosi s javnošću

nije evidentirano

engleski

Independent Journalism in Croatia: Objective Reality or Audience Deception?

nije evidentirano

Independent Journalism; Sensationalism; Public Relations

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20 (7)

2014.

543-552

objavljeno

1800-7074

2536-5622

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija