Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Humanost i demokracija: Filozofija kao metoda obrazovanja mladih za ljudska prava i odgovorno građanstvo (Projekt Stohrenschule)" (CROSBI ID 775785)

Druge vrste radova | ostalo

Zovko, Marie-Elise ; Mišković, Marta ; Ivković, Stipe Humanost i demokracija: Filozofija kao metoda obrazovanja mladih za ljudska prava i odgovorno građanstvo (Projekt Stohrenschule)" // MZOŠ Natječaj za projekt udruga u sustavu obrazovanju. 2014.

Podaci o odgovornosti

Zovko, Marie-Elise ; Mišković, Marta ; Ivković, Stipe

hrvatski

Humanost i demokracija: Filozofija kao metoda obrazovanja mladih za ljudska prava i odgovorno građanstvo (Projekt Stohrenschule)"

rojekt je namijenjen odgoju i obrazovanju za humanost i demokraciju. Potiče na jačanje osjećaja solidarnosti s drugima te na veću angažiranost za prevladavanje problema u društvu. Cilj projekta sastoji se u poticanju odgovornog građanstva, koje pretpostavlja kao najvažniji svoj uvjet poštivanje i zaštitu ljudskih prava. Projekt primjenjuje metodu filozofiranja s djecom po principu sokratovskog dijaloga i principu poštivanja čovjeka i prirode. Odgovorno građanstvo se zasniva na zdravom osjećaju identiteta pojedinca i osjećaju pripadnosti zajednici, a uključuje pored sposobnosti samostalnog i kritičkog mišljenja, poštivanje čovjeka i prirode, poštivanje mišljenja drugih i drugačijih mišljenja, što znači otvorenost za raznolikost i pluralizam, ali i osjećaj za pravednost, razvijenu sposobnost zdravog suđenja, razumijevanje za demokratska načela i pravila ponašanja, kao i odgovornost prema zajednici i održivo ponašanje. Edukacija za demokratsko ponašanje i građansku odgovornost zahtjeva prema tome razvoj vlastitog identiteta kao pojedinca i člana zajednice, odgoj za toleranciju, raznolikost i pluralizam. Uz to uvažava mirno rješavanje konflikata, nenasilno ponašanje te mirni suživot u društvu. Uspostavljenjem dijaloga o centralnim temama koje se tiču čovjeka kao odgovornog pojedinca i člana demokratsko upravljenih zajednica i društava, projektne aktivnosti ovog projekta postepeno uvode polaznike u filozofiranje kao alat kritičkog i suosjećajnog mišljenja i življenja. Filozofiranje kao umijeće refleksije o centralnim problemima ljudskog života i umijeće reflektiranog ponašanja jedino može trajno utemeljiti odgovorno i suosjećajno ponašanje koji današnji svijet traži od građana globalne zajednice. Raznim medijima umjetničkog i estetskog stvaralaštva, kao i timskim radom, projektne aktivnosti potiču razvoj samostalnog, solidarnog i inovativnog promišljanja i rješavanja problema zajedničkog života kao i života zajednice. Korisnici su učenici, nastavnici, roditelji, pedagozi, ravnatelji i građanstvo iz dotičnih škola i mjesta. Projektne aktivnosti (radionice za učenike) izvesti će se u školama u Čakovcu, Hvaru, Starom Gradu na Hvaru, Jelsi na Hvaru, Žakanju, Kamanju i Zagrebu. Projekt uključuje organiziranje i izvedbu programa usavršavanja u metodama filozofiranja s djecom i mladima, kao metode za poticanje i razvoj humanosti i odgovornog građanstva. Program usavršavanja namijenjen je nastavnicima, pedagozima, studentima pedagoških smjerova svih predmeta i drugima koji su zainteresirani za inovativne metode građanskog odgoja. Programe (seminare) usavršavanja održati će: Renate Kroschel (Stohrenschule / Margarete-Ruckmich Akademie, Freiburg) na temu humanost i demokracija, Ivana Marijančić, studio Kubus "Od dramske igre i improvizacije do problemske situacije" - Aktivna participacija kroz interaktivno kazalište, te Iva Šušak "Prilagodba obrazovanja osobama s invaliditetom".

humanost; demokracija; odgovornost; građanstvo; ljudska prava; pravednosti; solidarnost; suosjećanje; sokratovski dijalog; poštivanje čovjeka i prirode; raznolikost; pluralizam

Projekt se provedi u školskoj godini 2014.-2015. The project extends throughout the academic year 2014-2015.

engleski

Humanity and democracy: Philosophizing as a method of education of youth for human rights and responsible citizenship (Project Stohrenschule)

nije evidentirano

Humanity democracy; responsibility; citizenship; human rights; justice; solidarity; compassion. Socratic dialogue; respect for human beings and nature; diversity; pluralism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

MZOŠ Natječaj za projekt udruga u sustavu obrazovanju

2014.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Filozofija