Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 744618

Samopoštovanje i socijalne kompetencije djece izložene vršnjačkom nasilju


Brajša-Žganec, Andreja; Franc, Renata; Sučić, Ines
Samopoštovanje i socijalne kompetencije djece izložene vršnjačkom nasilju // e-nasilje- izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija / Babić Čikaš, Ana ; Krupić Dino ; Šincek, Daniela (ur.).
Osijek: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakultet Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 40-41 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Samopoštovanje i socijalne kompetencije djece izložene vršnjačkom nasilju
(Self-esteem and social competence of children exposed to bullying)

Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Franc, Renata ; Sučić, Ines

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
E-nasilje- izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija / Babić Čikaš, Ana ; Krupić Dino ; Šincek, Daniela - Osijek : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakultet Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku, 2014, 40-41

ISBN
978-953-314-075-9

Skup
E-nasilje- izazovi proučavanja i preveniranja nasilja u okviru novih medija

Mjesto i datum
Osijek, Hravatska, 26.-29. 11. 2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Nasilje; samopoštovanje; socijalna kompetencija
(Bullying; self-esteem; social competence)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati razlikuju li se djeca izložena različitim oblicima vršnjačkog nasilja u samopoštovanju i mjerama socijalne kompetencije. Istraživanje je provedeno u sklopu vrednovanja UNICEF-ovog programa „Za sigurno i poticajno okruženje u školama“, na uzorku od 1024 učenika od 5. do 8. razreda iz 20 škola i jednog od njihovih roditelja ili skrbnika. Primijenjena je Olweusova skala žrtve/počinitelja nasilja kao i neke mjere socijalne kompetencije i samopoštovanja. Korištenjem Olweusovog kriterija prilikom kategoriziranja žrtva i počinitelja „klasičnog“ vršnjačkog nasilja utvrđeno je da 76, 4% učenika nije bilo niti žrtvom, niti počiniteljem nasilja, 12, 5% ih je bilo žrtvom, 6, 1% počiniteljem, a 5% učenika bilo je žrtvom, ali i počiniteljem nasilja. Među onim učenicima koji nisu bili žrtvom ili počiniteljem „klasičnog“ nasilja utvrđeno je da je bilo 5, 2% učenika koje su bile žrtvom e-nasilja, a od ukupnog broja žrtava nasilja 1/5 je bila žrtvom e-nasilja i „klasičnog“ nasilja. Među žrtvama „klasičnog“ nasilja, žrtvama e-nasilja te žrtvama „klasičnog“ i e-nasilja nisu dobivene statistički značajne razlike u mjerama socijalne kompetencije i samopoštovanja. S obzirom da se e-nasilje nije pokazalo kao poseban oblik nasilja izračunate su razlike u mjerenim varijablama između skupine učenika koji nisu bili niti žrtve niti počinitelji i skupine učenika koji su bili žrtve nasilja. Razlike su utvrđene na svim mjerama socijalne kompetencije i samopoštovanju pri čemu učenici koji nisu žrtve nasilja postižu više vrijednosti. Rezultati će se razmatrati u kontekstu jačanja kompetencija i socijalnih vještina u cilju osnaživanja djece žrtava nasilja kao i podučavanja roditelja kompetentnom roditeljstvu te u kontekstu metodoloških ograničenja ispitivanja različitih oblika vršnjačkog nasilja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb