Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odgojno značenje jezične kompetencije učitelja (CROSBI ID 214588)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Troha, Vlatka Odgojno značenje jezične kompetencije učitelja // Hrvatski, 2 (2012), 59-70

Podaci o odgovornosti

Troha, Vlatka

hrvatski

Odgojno značenje jezične kompetencije učitelja

Nacionalni jezik važno je obilježje i vrijednost svakog naroda te jedna od temeljnih kompetencija potrebnih svakom pojedincu za život: za osobni, socijalni i profesionalni razvoj. Jezične kompetencije su neizostavan dio stručnih, razvojnih, socijalnih i osobnih kompetencija svakog učitelja osnovne škole, a dijele se na lingvističke i komunikacijske. Svaka komunikacija uključuje sadržajni i odnosni aspekt te time u školskim uvjetima ostvaruje obrazovne i odgojne zadaće. Razvoj jezičnih kompetencija učenika uvjetovan je razinom jezičnih kompetencija svih učitelja koji sudjeluju u životu i radu škole. U školskoj sredini materinski se jezik uči na satima hrvatskoga jezika, ali i kroz sve ostale nastavne i nenastavne aktivnosti. Nastavom u kojoj je učenik aktivni sudionik procesa učenja, zajedno s ostalim učenicima u razredu, potiče se izražavanje mišljenja, razgovor, tolerancija, asertivnost i izgrađuje pozitivna slika o sebi. Razvijene jezične, metodičke i pedagoške kompetencije učitelja preduvjeti su kvalitetnog odgojnog rada te je nužno razvijati ih tijekom fakultetskog obrazovanja i kasnije kroz profesionalni razvoj učitelja.

Jezična kompetencija; odgojne zadaće; profesionalni razvoj učitelja.

nije evidentirano

engleski

Pedagogic significance of teachers' language competencies

nije evidentirano

Language comptencies; pedagogic competencies; teacher profesional development.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2

2012.

59-70

objavljeno

1845-8793

1849-1006

Povezanost rada

Pedagogija