Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj govora kod predškolskog djeteta (CROSBI ID 393624)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Mršić, Daniel Razvoj govora kod predškolskog djeteta / Mindoljević Drakulić, Aleksandra (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2013

Podaci o odgovornosti

Mršić, Daniel

Mindoljević Drakulić, Aleksandra

hrvatski

Razvoj govora kod predškolskog djeteta

Govor je, prema psihologijskom rječniku, sustav znakova koji služi za namjerno međusobno sporazumijevanje. Stoga, u govor spadaju i sve vrste pisma, gestovni govor gluhih kao i svi drugi oblici gestovnog i mimičkog sporazumijevanja, upotreba različitih signala i slično. Kombinacijom fonema stvaraju se najmanje smislene jedinice – morfemi, kao što su riječi, prefiksi, sufiksi. Te su kombinacije donekle ograničene, jer u nekim jezicima ne dolaze u obzir neke kombinacije redoslijeda fonema koje su u drugim jezicima moguće. Stvaranje rečenice od riječi također je regulirano različitim pravilima. Razvoj govora teče paralelno s razvojem mišljenja, odnosno stvaranjem pojmova. Teorijska rasprava o razvoju jezika nije nova. U antičkoj Grčkoj, stoici i skeptici su vjerovali da se jezik pojavljuje jednostavno tijekom biološkog sazrijevanja. Nasuprot tome, aristotelovci su vjerovali da je jezik izmišljen sustav kojega svaka iduća generacija mora iznova učiti. 2000 godina kasnije, ova su dva filozofska stajališta još prisutna. U današnje vrijeme teorijski pristupi istraživanju jezika slijede, ugrubo, nekoliko tradicija: biološki model, kognitivističke pristupe, analize utjecaja okoline i psihoanalitički model. Za potrebe ovog rada provedeno je kratko istraživanje. U istraživanju je u dvjema skupinama sudjelovalo 43-oje djece Istraživanje je pokazalo da je gotovo dvije trećine djece imalo sve točno izgovorene riječi, a da je 90% riječi tijekom istraživanja točno izgovoreno. Većina djece je pokazala da su jako dobro usvojili izgovor pojedinih glasova.

govor; razvoj govora; predškolsko dijete

nije evidentirano

engleski

Speech development in preschool children

nije evidentirano

speech; speech development; preschooler

nije evidentirano

Podaci o izdanju

36

01.01.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija