Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 744096

Razvoj govora kod predškolskog djeteta


Mršić, Daniel
Razvoj govora kod predškolskog djeteta 2013., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Zagreb


Naslov
Razvoj govora kod predškolskog djeteta
(Speech development in preschool children)

Autori
Mršić, Daniel

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb

Mjesto
Zagreb

Datum
Siječanj, 2013

Godina
2013

Stranica
36

Mentor
Mindoljević Drakulić, Aleksandra

Ključne riječi
Govor; razvoj govora; predškolsko dijete
(Speech; speech development; preschooler)

Sažetak
Govor je, prema psihologijskom rječniku, sustav znakova koji služi za namjerno međusobno sporazumijevanje. Stoga, u govor spadaju i sve vrste pisma, gestovni govor gluhih kao i svi drugi oblici gestovnog i mimičkog sporazumijevanja, upotreba različitih signala i slično. Kombinacijom fonema stvaraju se najmanje smislene jedinice – morfemi, kao što su riječi, prefiksi, sufiksi. Te su kombinacije donekle ograničene, jer u nekim jezicima ne dolaze u obzir neke kombinacije redoslijeda fonema koje su u drugim jezicima moguće. Stvaranje rečenice od riječi također je regulirano različitim pravilima. Razvoj govora teče paralelno s razvojem mišljenja, odnosno stvaranjem pojmova. Teorijska rasprava o razvoju jezika nije nova. U antičkoj Grčkoj, stoici i skeptici su vjerovali da se jezik pojavljuje jednostavno tijekom biološkog sazrijevanja. Nasuprot tome, aristotelovci su vjerovali da je jezik izmišljen sustav kojega svaka iduća generacija mora iznova učiti. 2000 godina kasnije, ova su dva filozofska stajališta još prisutna. U današnje vrijeme teorijski pristupi istraživanju jezika slijede, ugrubo, nekoliko tradicija: biološki model, kognitivističke pristupe, analize utjecaja okoline i psihoanalitički model. Za potrebe ovog rada provedeno je kratko istraživanje. U istraživanju je u dvjema skupinama sudjelovalo 43-oje djece Istraživanje je pokazalo da je gotovo dvije trećine djece imalo sve točno izgovorene riječi, a da je 90% riječi tijekom istraživanja točno izgovoreno. Većina djece je pokazala da su jako dobro usvojili izgovor pojedinih glasova.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb