Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 744091

Predškolsko dijete i igra superheroja


Jelić, Ivana
Predškolsko dijete i igra superheroja 2013., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Zagreb


Naslov
Predškolsko dijete i igra superheroja
(Preschooler and the superhero play)

Autori
Jelić, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb

Mjesto
Zagreb

Datum
Veljača, 2013

Godina
2013

Stranica
30

Mentor
Mindoljević Drakulić, Aleksandra

Ključne riječi
Predškolsko dijete; simbolička igra; fantazija; fantazijska igra; superheroji; igra superheroja
(Preschooler; symbolic play; fantasy; fantasy play; superheroes; superhero play)

Sažetak
Igra je aktivnost koja je bitna za sva područja djetetova razvoja ; ona je jedno od najvažnijih sredstava koje djeca imaju za postizanje emocionalne i intelektualne ravnoteže i razvoja, a važnu ulogu ima i u procesu socijalizacije, jezičnom i tjelesnom razvoju. Simbolička igra ili igra pretvaranja naziva se još i imaginativna ili tobožnja igra (engl. make-believe play), igra uloga, fantazijska igra itd., koja se javlja u razdoblju od 18 mjeseci do 6 godine djetetova života. Do nje dolazi kada djeca istražuju, eksperimentiraju i tumače socijalne situacije unutar izmaštanog konteksta ili okružja s pomoću simbola. Igra superheroja jedan je od oblika fantazijske igre, simboličke igre, igre zamišljanja, odnosno igre pretvaranja. Igrajući se superheroja, djeca mogu stvoriti vlastite simbole koje za njih imaju posebno značenje. To im pomaže utvrditi karakteristike njihove „superherojske“ ličnosti. Dugo je smatrana nasilnom, agresivnom i destruktivnom i nije bila dopuštena u vrtićima i školama. Istraživanje Alisse L. Stone (2008) s pokazalo je sasvim suprotno od onoga s čime društvo povezuje igru superheroja. Igra koja uključuje elemente agresije pruža vrijedan način da se smanji njezina moć. Biti destruktivan u mašti vitalna je kompenzacija za divljaštvo koje svi moramo pobijediti kako bismo postali civilizirane osobe. Odgojitelji se mogu koristiti igrom superheroja kao sredstvom utjecaja na razvoj dječjeg morala radi njegovanja prosocijalnog ponašanja. Nijedna fantazija nije učinkovitija za poticanje dječjeg osjećaja osobne snage od tzv. silovite igre u igri superheroja. U toj igri djeca uče kako se uživjeti u tuđu perspektivu, postaju kreativnija i razvijaju vještine u rješavanju emocionalnih i socijalnih problema.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb