Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Predškolsko dijete i igra superheroja (CROSBI ID 393622)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Jelić, Ivana Predškolsko dijete i igra superheroja / Mindoljević Drakulić, Aleksandra (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2013

Podaci o odgovornosti

Jelić, Ivana

Mindoljević Drakulić, Aleksandra

hrvatski

Predškolsko dijete i igra superheroja

Igra je aktivnost koja je bitna za sva područja djetetova razvoja ; ona je jedno od najvažnijih sredstava koje djeca imaju za postizanje emocionalne i intelektualne ravnoteže i razvoja, a važnu ulogu ima i u procesu socijalizacije, jezičnom i tjelesnom razvoju. Simbolička igra ili igra pretvaranja naziva se još i imaginativna ili tobožnja igra (engl. make-believe play), igra uloga, fantazijska igra itd., koja se javlja u razdoblju od 18 mjeseci do 6 godine djetetova života. Do nje dolazi kada djeca istražuju, eksperimentiraju i tumače socijalne situacije unutar izmaštanog konteksta ili okružja s pomoću simbola. Igra superheroja jedan je od oblika fantazijske igre, simboličke igre, igre zamišljanja, odnosno igre pretvaranja. Igrajući se superheroja, djeca mogu stvoriti vlastite simbole koje za njih imaju posebno značenje. To im pomaže utvrditi karakteristike njihove „superherojske“ ličnosti. Dugo je smatrana nasilnom, agresivnom i destruktivnom i nije bila dopuštena u vrtićima i školama. Istraživanje Alisse L. Stone (2008) s pokazalo je sasvim suprotno od onoga s čime društvo povezuje igru superheroja. Igra koja uključuje elemente agresije pruža vrijedan način da se smanji njezina moć. Biti destruktivan u mašti vitalna je kompenzacija za divljaštvo koje svi moramo pobijediti kako bismo postali civilizirane osobe. Odgojitelji se mogu koristiti igrom superheroja kao sredstvom utjecaja na razvoj dječjeg morala radi njegovanja prosocijalnog ponašanja. Nijedna fantazija nije učinkovitija za poticanje dječjeg osjećaja osobne snage od tzv. silovite igre u igri superheroja. U toj igri djeca uče kako se uživjeti u tuđu perspektivu, postaju kreativnija i razvijaju vještine u rješavanju emocionalnih i socijalnih problema.

predškolsko dijete; simbolička igra; fantazija; fantazijska igra; superheroji; igra superheroja

nije evidentirano

engleski

Preschooler and the superhero play

nije evidentirano

preschooler; symbolic play; fantasy; fantasy play; superheroes; superhero play

nije evidentirano

Podaci o izdanju

30

01.01.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija