Emocionalna disregulacija kod djece s deficitom pažnje/hiperaktivni poremećaj (CROSBI ID 393619)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Hodalj, Josipa
Mindoljević Drakulić, Aleksandra
hrvatski
Emocionalna disregulacija kod djece s deficitom pažnje/hiperaktivni poremećaj
Emocije su psihički procesi izazvani vanjskim i unutarnjim situacijama. Prve djetetove emocije su ugoda i neugoda. Iz njih se razvija 6 osnovnih emocija: strah, srdžba, veselje, tuga, znatiželja, gađenje. Uz osnovne, postoje i izvedene emocije. Dijele se u pozitivne i negativne ili se javlja ambivalencija. Uključuju fiziološku i intelektualnu komponentu, omogućuju prilagodbu pojedinca te čine skup povezanih reakcija i praćene su fiziološkim promjenama. Socijalizacija emocija se postiže na tri načina: promatranjem, oponašanjem, samoregulacijom. Deficit pažnje/ hiperaktivni poremećaj razvojni je deficit samokontrole te uzroci ovog poremećaja nisu jednostavni. ADHD obuhvaća 3-5 % djece ukupne populacije i češći je kod dječaka. Osim 3 temeljnih simptoma: impulzivnost, hiperaktivnost, deficit pažnje, teškoće se javljaju i na drugim područjima. Djeca s ovim poremećajem nemaju razvijen unutarnji govor koji utječe na njihovu samoregulaciju. Njihova emocionalna nestabilnost izražava se društveno neprihvatljivim ponašanjem: često plakanje, svađanje. Djeca s hiperaktivnim poremećajem teško prepoznaju emocionalne informacije. Imaju teškoće u ekspresiji emocija i njihovoj regulaciji. Pretjerana emocionalnost dovodi do narušavanja odnosa s okolinom zbog nerazvijenih strategija za uspješnu regulaciju emocija. Emocionalna disregulacija je nemogućnost održavanja ravnoteže emocija koju osoba iskazuje. Kod djece s deficitom pažnje/ hiperaktivni poremećaj emocionalna disregulacija se odnosi na neuspješno kontroliranje emocija i njihovu prilagodbu u skladu sa situacijom.
emocije; socijalizacija emocija; deficit pažnje/ hiperaktivni poremećaj (ADHD); samoregulacija; emocionalna disregulacija.
nije evidentirano
engleski
Emotional dysregulation in children with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder
nije evidentirano
emotion; emotion socialization; attention deficit / hyperactivity disorder (ADHD); self-regulation; emotional dysregulation.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
32
08.12.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb