Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kognitivni i socioemocionalni razvoj djeteta putem igre (CROSBI ID 393618)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Car, Jelena Kognitivni i socioemocionalni razvoj djeteta putem igre / Mindoljević Drakulić, Aleksandra (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2014

Podaci o odgovornosti

Car, Jelena

Mindoljević Drakulić, Aleksandra

hrvatski

Kognitivni i socioemocionalni razvoj djeteta putem igre

Igra je aktivnost pretežno povezana s djetinjstvom. Bitna je za sva područja djetetova razvoja ; ona je jedno od najvažnijih sredstava koje djeca imaju za postizanje emocionalne i intelektualne ravnoteže i razvoja. Jean Piaget naglašava da igra utječe na djetetov kognitivni razvoj, te smatra kako su u igri važni isti procesi koji su prisutni u mentalnom razvoju. Uspoređujući kognitivni razvoj i pojavu pojedinih igara, Piaget je zapazio razvoj djetetovih igara: igre upravljanja, simboličke igre i igre s pravilima. Vygotski ističe kako igra nije predominantna aktivnost predškolskog djeteta, ali je vodeći izvor razvoja, omogućuje fizički, intelektualni, emocionalni i socijalni razvoj. Vygotski i Piaget smatraju kako je igra u kojoj se reprezentira stvarnost jako važan čimbenik kognitivnog razvoja. Donald Winnicott je prvi prepoznao igru kao kreativno izražavanje djeteta. Kaže da je dijete jedino u igri slobodno pokazati svoju kreativnost i otkriti svoje ˝ja˝. U odgoju djeteta je iznimno važno učenje i uvježbavanje socijalnih vještina, te njihovo prakticiranje u igri s drugom djecom kako bi učili različite uloge, pripremali se za život, usvojili vrijednosti, stavove i neophodna ponašanja. Sukladno razvoju djeteta, njegove igre postaju složenije. Od imitativnih igara gdje imitiraju zvukove pojedinih predmeta sve do didaktičkih koje sadrže pravila i zadatke. Kroz igru dijete uspostavlja emocionalne veze, otkriva i istražuje, iskušava svoje mogućnosti, razvija pamćenje, produžuje koncentraciju te potiče razvoj samopouzdanja.

igra; dijete; socioemocionalni razvoj; kognitivni razvoj

nije evidentirano

engleski

Cognitive and socio-emotional development of children through play

nije evidentirano

Play; child; socio-emotional development; cognitive development

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26

01.01.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija