Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 744077

Kognitivni i socioemocionalni razvoj djeteta putem igre


Car, Jelena
Kognitivni i socioemocionalni razvoj djeteta putem igre 2014., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Zagreb


Naslov
Kognitivni i socioemocionalni razvoj djeteta putem igre
(Cognitive and socio-emotional development of children through play)

Autori
Car, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb

Mjesto
Zagreb

Datum
Listopad, 2014

Godina
2014

Stranica
26

Mentor
Mindoljević Drakulić, Aleksandra

Ključne riječi
Igra; dijete; socioemocionalni razvoj; kognitivni razvoj
(Play; child; socio-emotional development; cognitive development)

Sažetak
Igra je aktivnost pretežno povezana s djetinjstvom. Bitna je za sva područja djetetova razvoja ; ona je jedno od najvažnijih sredstava koje djeca imaju za postizanje emocionalne i intelektualne ravnoteže i razvoja. Jean Piaget naglašava da igra utječe na djetetov kognitivni razvoj, te smatra kako su u igri važni isti procesi koji su prisutni u mentalnom razvoju. Uspoređujući kognitivni razvoj i pojavu pojedinih igara, Piaget je zapazio razvoj djetetovih igara: igre upravljanja, simboličke igre i igre s pravilima. Vygotski ističe kako igra nije predominantna aktivnost predškolskog djeteta, ali je vodeći izvor razvoja, omogućuje fizički, intelektualni, emocionalni i socijalni razvoj. Vygotski i Piaget smatraju kako je igra u kojoj se reprezentira stvarnost jako važan čimbenik kognitivnog razvoja. Donald Winnicott je prvi prepoznao igru kao kreativno izražavanje djeteta. Kaže da je dijete jedino u igri slobodno pokazati svoju kreativnost i otkriti svoje ˝ja˝. U odgoju djeteta je iznimno važno učenje i uvježbavanje socijalnih vještina, te njihovo prakticiranje u igri s drugom djecom kako bi učili različite uloge, pripremali se za život, usvojili vrijednosti, stavove i neophodna ponašanja. Sukladno razvoju djeteta, njegove igre postaju složenije. Od imitativnih igara gdje imitiraju zvukove pojedinih predmeta sve do didaktičkih koje sadrže pravila i zadatke. Kroz igru dijete uspostavlja emocionalne veze, otkriva i istražuje, iskušava svoje mogućnosti, razvija pamćenje, produžuje koncentraciju te potiče razvoj samopouzdanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb