Od obrazovne integracije do obrazovne inkluzije u sustavu odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj (CROSBI ID 620605)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Karamatić Brčić, Matilda
hrvatski
Od obrazovne integracije do obrazovne inkluzije u sustavu odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj
Sustav odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj tijekom posljednja tri desetljeća prakticira načelo obrazovne integracije, koje se prvenstveno odnosi na uključivanje djece s posebnim potrebama u sustav redovnog obrazovanja. Integracija djece s posebnim potrebama je rezultirala unaprjeđenjem pedagoških standarda, organizacijskih i drugih odgojno-obrazovnih potreba učenika i učitelja. Obrazovna inluzija se javlja kao zahtjev koji proširuje i produbljuje model integracije djece s teškoćama u razvoju u sustav redovnog školovanja. S težnjom da se načelo integracije inkorporira u zahtjeve obrazovne inkluzije, a koja proširuje i produbljuje potrebe odgojno-obrazovne infrastrukture, a time i cjelokupne školske prakse, u radu se razmatraju problemi s kojima se suočavaju i odgojno-obrazovni sustav i školska praksa. Odgojno-obrazovni sustav prepoznaje i naznačava važnost inkluzije za društveni razvoj. Kvalitetna primjena i unaprijeđivanje inkluzivnog odgoja i obrazovanja pretpostavlja promjenu cjelokupne školske kulture. Suvremeni kurikulum odgoja i obrazovanja usmjeren na razvoj kompetencija traži promjene metoda i oblika rada u kojima kvaliteta primjene obrazovne inkluzije kao zahtjeva pretpostavlja osmišljen model inkluzivnog odgoja i obrazovanja s gledišta školskog sustava i s gledišta odgojno-obrazovne prakse.
obrazovna inkluzija; obrazovna integracija; djeca i učenici s posebnim potrebama
nije evidentirano
engleski
From educational integration to education inclusion in educational system of Croatia
nije evidentirano
educational integration; educational inclusion; children and students with special needs
nije evidentirano
Podaci o prilogu
392-400.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Hrvatić, N., Lukenda, A., Pavlović, S., Spajić – Vrkaš, V. i Vasilj, M.
Mostar:
978-9958-16-023-3
Podaci o skupu
Pedagogija, obrazovanje i nastava
predavanje
21.03.2013-23.03.2013
Mostar, Bosna i Hercegovina