Utjecaj treninga motoričke vještine na kognitivne sposobnosti, samoefikasnost i zadovoljstvo životom starijih osoba (CROSBI ID 393591)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kosmat, Helena
Vranić, Andrea
hrvatski
Utjecaj treninga motoričke vještine na kognitivne sposobnosti, samoefikasnost i zadovoljstvo životom starijih osoba
Sa starenjem populacije sve se više javlja potreba za obogaćivanjem okoline u kojoj starije osobe mogu kvalitetnije živjeti. Trening motoričkih vještina se kroz različita istraživanja pokazao učinkovitim u poboljšanju i održavanju fizičkih i psihičkih funkcija. Ovim smo istraživanjem željeli ispitati učinkovitosttreninga motoričke vještine(učenje plesnih pokreta)u poboljšanju zadovoljstva životom, samoefikasnosti, pamćenja i izvršnih funkcijakod starije populacije. U istraživanju je sudjelovalo N=24 sudionika podijeljenih u eksperimentalnu (n=12) i kontrolnu (n=12) skupinu. Prosječna dob sudionika bila je 80 godina. Sudionici su testirani prije i poslije tretmana (motoričkog treninga). Trening je trajao 10 tjedana, 45-minutnih susreta po tjednu, a sastojao se od sjedećih i stojećih plesnih koreografija prilagođenih sudionicima. Nakon statističke usporedbe rezultata tretmanske i kontrolne skupineu predtestiranju i posttestiranju, utvrđene su pozitivne promjene u pogledu kratkoročnog pamćenja i izvršnih funkcija (radnog pamćenja i fleksibilnosti razmišljanja). Promjene u pogledu samoefikasnosti i zadovoljstva životom sudionika obaju skupina nisu bile značajne.
trening motoričkih vještina; zadovoljstvo životom; samoefikasnost; pamćenje; izvršne funkcije
nije evidentirano
engleski
Impact of motor skill learning on cognitive abilities, self-efficacy and life satisfaction in elderly
nije evidentirano
motor skill learning; life satisfaction; self-efficacy; memory; executive functions
nije evidentirano
Podaci o izdanju
33
09.10.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb