Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Model traganja - dijagnostička tehnika inteligentnih tutorskih sustava (CROSBI ID 334647)

Ocjenski rad | diplomski rad

Amižić, Ani Model traganja - dijagnostička tehnika inteligentnih tutorskih sustava / Slavomir, Stankov (mentor); Split, Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja, Split, . 2001

Podaci o odgovornosti

Amižić, Ani

Slavomir, Stankov

hrvatski

Model traganja - dijagnostička tehnika inteligentnih tutorskih sustava

Obrazovni sustav je zajednica u kojoj u procesu učenja i poučavanja sudjeluju učenici i učitelji. Inteligentni tutorski sustavi (ITS) su računalni sustavi namjenjeni potpori i poboljšanju procesa učenja i poučavanja u odabranom područnom znanju. TEx-Sys (Tutor-Expert System) je ljuska za građenje ITS. Živi učitelji pri ispitivanju učenika promatraju redoslijed učenikovih akcija pri odgovaranju (npr. učenik pogriješi, pa se sam ispravi i odgovori točno), zatim pamte broj i vrstu učenikovih pogreški, te broj podpitanja ili neke druge vrste pomoći koja se koristila da bi pomakla učenika iz mrtve točke. Na osnovu svih ovih podataka učitelji ocjenjuju učenikovo znanje. Zbog toga, inteligentni tutorski sustav koji promatra samo krajnji rezultat tj. odgovor učenika, ne može pravedno i potpuno ispravno ocijeniti učenika. Zato smo odlučili nadopuniti sustav ocjenjivanja praćenjem (eng. tracing) ovakvih situacija koristeći dijegnostičku tehniku model traganja (eng. model tracing). Ovisno o broju pojavljivanja određenih situacija te na osnovu završnog stanja, sustav generira ocjenu i preporuku za daljni rad te pruža učeniku pomoć kada procijeni da mu je ta pomoć potrebna. Teorijski repetitorij osnovnih didaktičkih pojmova (učenje, pamćenje, ispitivanje i ocjenjivanje učenikovih znanja) je potreban da bi objasnili zašto smo uveli pomoć pri upisu čvorova i kako smo taj problem pomoći riješili uvodeći novi programski modul PomoćČvor. Na ovom programskom modulu temelji se strategija razrješavanja učenikovih pogrešaka. Sustav koji traži od učenika doslovno pamćenje pojmova neprecizno ocjenjuje učenikovo znanje jer ne može ispitati viši stupanj znanja, a to je razumjevanje pojmova, već samo doslovnu reprodukciju područnog znanja. Ponekad učenik daje točan odgovor, ali ga izražava na drugi način.

Model traganja; inteligentni tutorski sustavi; učenje i poučavanje; ocjenjivanje

nije evidentirano

engleski

Model Tracing - A Diagnostic Technique in Intelligent Tutoring Systems

nije evidentirano

Model tracing; intelligent tutoring systems; learning and teaching; evaluation.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

64

27.11.2001.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja, Split

Split

Povezanost rada

Pedagogija