Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pristup projektiranju računalom utemeljenih inteligentnih tutorskih sustava (CROSBI ID 334646)

Ocjenski rad | diplomski rad

Žitko, Branko Pristup projektiranju računalom utemeljenih inteligentnih tutorskih sustava / Stankov, Slavomir (mentor); Stankov, Slavomir (neposredni voditelj). Split, Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja, Split, . 2001

Podaci o odgovornosti

Žitko, Branko

Stankov, Slavomir

Stankov, Slavomir

hrvatski

Pristup projektiranju računalom utemeljenih inteligentnih tutorskih sustava

Pristup projektiranju računalom utemeljenih inteligentnih tutorskih sustava Tema ovog rada je pristup projektiranju računalom utemeljenih inteligentnih tutorskih sustava. Pomoću UML (Unified Modeling Language) jezika za projektiranje objektno orijentiranih programskih sustava pristupilo se problemu dizajniranja inteligentnog tutorskog sustava. Projektiranje sustava prolazi kroz 5 faza, a ovaj rad uključuje prve tri: fazu prikupljanja zahtjeva, fazu analize i fazu dizajniranja sustava. Kod faze prikupljanja zahtjeva napravio se osvrt na postojeće inteligentne tutorske sustave, a pogotovo na inteligentnu hipermedijsku autorsku ljusku TEx-Sys. Struktura sustava TEx-Sys prati postavke inteligentnog tutorskog sustava i zbog toga su definirani modul učenika, modul učitelja i modul eksperta kao komponente sustava TEx-Sys. Takva struktura je ostvarena dvorednom arhitekturom gdje su funkcije i korisničko sučelje povezani u jednoj cjelini, dok se podaci sustava nalaze u drugoj cjelini. Funkcije sustava su grupirane u module i to: - Modul autorizacije - Modul registracije - Modul glavnog izbornika - Modul eksperta - Modul učenja i poučavanja - Modul testiranja znanja - Modul kviza znanja - Modul ocjenjivanja znanja. Podaci sustava TEx-Sys su zapravo baze podataka i tu imamo bazu korisnika i bazu znanja. Baza znanja se kreira u modulu eksperta, a njom se iskazuje područno znanje koje odgovara nastavnoj jedinici sustava TEx-Sys. Courseware u TEx-Sys-u se odvija na nivou nastavne jedinice koja strukturno odgovara područnom znanju. Na osnovu ovih znanja o inteligentnim tutorskim sustavima pristupa se projektiranju novog sustava pomoću UML jezika. Prvo se u pogledu korištenja UML-a i pomoću dijagrama korištenja definiraju osnovne funkcije i korisnici sustava, te njihova međusobna povezanost. Zatim se podaci sustava definiraju pomoću entiteta znanja i entiteta korisnika. Postupci nad entitetima se grupiraju u funkcije izbora, funkcije uređivanja i gradnje i funkcije prikaza. Na osnovu ovakve analize sustava pristupa se objektnom dizajniranju sustava pomoću UML jezika. U logičkom pogledu UML-a definira se statična struktura i dinamičko ponašanje sustava. Funkcije i entiteti sustava su organizirani u pakete sustava i to: - Knowledge(entitet znanja) - Users (entitet korisnika) - Login (prijava sustavu) - MainMenu(glavni izbornik) - Register(registriranje korisnika) - Expert(kreiranje područnog znanja) - Teacher(kreiranje nastavne jedinice) - Learn(učenje i poučavanje) - Test(testiranje znanja) - Quiz(kviz znanja) - Evaluate(ocjenjivanje znanja) Paketi sustava su izgrađeni trorednom arhitekturom gdje se ističu sučelje, funkcije i podaci sustava i prikazani su pomoću dijagrama klasa. Funkcije sustava su prikazane dijagramom međudjelovanja.

Projektiranje inteligentih tutorskih sustava; inteligentni tutorski sustavi; Unified Modelling Language; Hipermedijska autorska ljuska TEx-SYs

nije evidentirano

engleski

Approach to Computer Based Project of Intelligent Tutoring Systems

nije evidentirano

Projecting of intelligent tutoring systems; intelligent tutoring systems; Unified Modeling Language; Hypermedial authoring shell TEx-SYs

nije evidentirano

Podaci o izdanju

107

08.02.2001.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja, Split

Split

Povezanost rada

Pedagogija