Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 743906

Preventivni programi usmjereni na smanjenje vršnjačkog nasilja u osnovnim školama na području Osječko-baranjske županije


Velki, Tena; Ozdanovac, Ksenija
Preventivni programi usmjereni na smanjenje vršnjačkog nasilja u osnovnim školama na području Osječko-baranjske županije // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (2014), 3; 327-352 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Preventivni programi usmjereni na smanjenje vršnjačkog nasilja u osnovnim školama na području Osječko-baranjske županije
(Bullying prevention programs in primary schools in Osječko-baranjska county)

Autori
Velki, Tena ; Ozdanovac, Ksenija

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 63 (2014), 3; 327-352

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Prevencija; preventivni programi; vršnjačko nasilje
(Prevention; preventive programs; peer violence)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja je bio ispitati koji se preventivni programi usmjereni na smanjenje vršnjačkog nasilja provode u osnovnim školama na području Osječko- baranjske županije te kakva im je uspješnost. U istraživanju smo koristili anketni upitnik kreiran posebno u ovu svrhu. Istraživanje smo proveli sa stručnim suradnicima (pedagozi i psiholozi) zaposlenim u 67 osnovnih škola na području Osječko-baranjske županije. Rezultati istraživanja su pokazali da većina škola (91%) u ovoj županiji provodi neki od programa prevencije vršnjačkog nasilja. Rezultati pokazuju i to da škole u kojima se preventivni program provodi više godina uzastopno procjenjuju da u njihovim školama dolazi do većeg smanjenja nasilja. Prema dobivenim podacima među školama ne postoji statistički značajna razlika u procjeni uspješnosti (smanjenju nasilja) obzirom na duljinu trajanja programa. Također, škole u kojima je veći broj različitih skupina sudionika bio uključen u provedbu ne procjenjuju veći uspjeh preventivnog programa u odnosu na škole s manjim brojem različitih skupina sudionika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Tena Velki, (309876)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts
  • ProQuest, Periodical Acquisitions, Michigan
  • Education Research Complete with Full Text (EBSCO)
  • Hrčak- Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske