Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 743889

Pristupi i modeli vanjskog vrednovanja kvalitete formalnog obrazovanja


Vican, Dijana
Pristupi i modeli vanjskog vrednovanja kvalitete formalnog obrazovanja // Pedagogija, obrazovanje i nastava / Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno - matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014. str. 12-24 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 743889 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pristupi i modeli vanjskog vrednovanja kvalitete formalnog obrazovanja
(External quality evaluation approaches and models applied in the institutions of formal education)

Autori
Vican, Dijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pedagogija, obrazovanje i nastava / Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario - Mostar : Fakultet prirodoslovno - matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014, 12-24

ISBN
978-9958-16-023-3

Skup
Pedagogija, obrazovanje i nastava

Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 21. - 23. ožujka 2013

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kvaliteta obrazovanja ; kultura kvalitete ; pristupi i modeli vanjskog vrednovanja obrazovanja ; upravljanje kvalitetom obrazovanja.
(quality of education ; culture of quality ; approaches and models of external evaluation of education ; management of education quality.)

Sažetak
Obrazovne politike na nacionalnoj i međunarodnoj razini usmjerene su na povećavanje kvalitete obrazovanja, odnosno svih njegovih dijelova. Kvaliteta obrazovanja izvan nacionalnih okvira je u direktnoj sprezi s konkurentnosti, a prema europskim strategijama, u sprezi s originalnosti i inovativnosti. Na temelju kvalitativne analize temeljnih dokumenata nacionalnih obrazovnih politika i relevantnih preporuka sadržanih u europskim dokumentima u radu se definiraju relevantni pojmovi koji se odnose na područje kvalitete obrazovanja, te objašnjavaju pristupi i modeli vanjskog vrednovanja obrazovanja i znanosti na nacionalnoj i međunarodnoj razini. U radu se raspravlja o sličnostima i razlikama upravljanja kvalitetom kvalitete, načinima interpretacije, te implikacijama mjerenja na odgojno-obrazovnu praksu u nacionalnom kontekstu. Problematizira se raskorak između vanjskog vrednovanja i samovrednovanja, koji ima za posljedicu usporavanje obrazovnih promjena te površno provođenje obrazovnih reformi na predškolskoj, osnovnoškolskoj, srednjoškolskoj i visokoškolskoj razini. S pedagogijskog gledišta zaključno se sugerira intenzivnije sudjelovanje pedagoga kao stručnih suradnika u vrednovanju kao kurikulumskoj sastavnici u formalnom obrazovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
269-2692634-2636 - Odgoj i obrazovanje za poduzetništvo (Dijana Vican, )

Ustanove
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Dijana Vican (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Vican, Dijana
Pristupi i modeli vanjskog vrednovanja kvalitete formalnog obrazovanja // Pedagogija, obrazovanje i nastava / Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno - matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014. str. 12-24 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vican, D. (2014) Pristupi i modeli vanjskog vrednovanja kvalitete formalnog obrazovanja. U: Hrvatić, N., Lukenda, A., Pavlović, S., Spajić-Vrkaš, V. & Vasilj, M. (ur.)Pedagogija, obrazovanje i nastava.
@article{article, author = {Vican, D.}, year = {2014}, pages = {12-24}, keywords = {quality of education, culture of quality, approaches and models of external evaluation of education, management of education quality.}, isbn = {978-9958-16-023-3}, title = {External quality evaluation approaches and models applied in the institutions of formal education}, keyword = {quality of education, culture of quality, approaches and models of external evaluation of education, management of education quality.}, publisher = {Fakultet prirodoslovno - matemati\v{c}kih i odgojnih znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Mostaru}, publisherplace = {Mostar, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font