Pristupi i modeli vanjskog vrednovanja kvalitete formalnog obrazovanja (CROSBI ID 620591)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vican, Dijana
hrvatski
Pristupi i modeli vanjskog vrednovanja kvalitete formalnog obrazovanja
Obrazovne politike na nacionalnoj i međunarodnoj razini usmjerene su na povećavanje kvalitete obrazovanja, odnosno svih njegovih dijelova. Kvaliteta obrazovanja izvan nacionalnih okvira je u direktnoj sprezi s konkurentnosti, a prema europskim strategijama, u sprezi s originalnosti i inovativnosti. Na temelju kvalitativne analize temeljnih dokumenata nacionalnih obrazovnih politika i relevantnih preporuka sadržanih u europskim dokumentima u radu se definiraju relevantni pojmovi koji se odnose na područje kvalitete obrazovanja, te objašnjavaju pristupi i modeli vanjskog vrednovanja obrazovanja i znanosti na nacionalnoj i međunarodnoj razini. U radu se raspravlja o sličnostima i razlikama upravljanja kvalitetom kvalitete, načinima interpretacije, te implikacijama mjerenja na odgojno-obrazovnu praksu u nacionalnom kontekstu. Problematizira se raskorak između vanjskog vrednovanja i samovrednovanja, koji ima za posljedicu usporavanje obrazovnih promjena te površno provođenje obrazovnih reformi na predškolskoj, osnovnoškolskoj, srednjoškolskoj i visokoškolskoj razini. S pedagogijskog gledišta zaključno se sugerira intenzivnije sudjelovanje pedagoga kao stručnih suradnika u vrednovanju kao kurikulumskoj sastavnici u formalnom obrazovanju.
kvaliteta obrazovanja ; kultura kvalitete ; pristupi i modeli vanjskog vrednovanja obrazovanja ; upravljanje kvalitetom obrazovanja.
nije evidentirano
engleski
External quality evaluation approaches and models applied in the institutions of formal education
nije evidentirano
quality of education ; culture of quality ; approaches and models of external evaluation of education ; management of education quality.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
12-24.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija, obrazovanje i nastava
Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru
978-9958-16-023-3
Podaci o skupu
Nepoznat skup
ostalo
29.02.1904-29.02.2096