Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Velepetori model ličnosti i uspjeh u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture srednjoškolaca (CROSBI ID 214536)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Čuljak, Zoran ; Mlačić, Boris Velepetori model ličnosti i uspjeh u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture srednjoškolaca // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 16 (2014), 2; 471-490

Podaci o odgovornosti

Čuljak, Zoran ; Mlačić, Boris

hrvatski

Velepetori model ličnosti i uspjeh u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture srednjoškolaca

Cilj istraživanja bio je utvrditi povezanost osobina ličnosti i uspjeha u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture kod srednjoškolaca. Uzorak sudionika sastojao se od 100 učenika srednjih škola dobi od 16 i 17 godina. Kao mjera dimenzija ličnosti prema velepetorom modelu upotrijebljen je upitnik IPIP100, koji obuhvaća pet dimenzija: ekstraverziju, ugodnost, savjesnost, emocionalnu stabilnost i intelekt. Uspjeh u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture definiran je prosjekom ocjena na polugodištu iz pet područja koja se standardno provjeravaju u predmetu tjelesne i zdravstvene kulture. Podaci koji su obrađeni regresijskom analizom ukazuju na to da dimenzije ličnosti velepetorog modela značajno predviđaju uspjeh u tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi. Kod učenika je utvrđeno da uspjeh u nastavi značajno predviđa dimenzija savjesnosti, a negativno dimenzija ekstraverzije, dok kod učenica uspjeh u nastavi značajno predviđaju dimenzije savjesnosti i emocionalne stabilnosti. Rezultati također ukazuju na to da su učenici postigli više rezultate na skali ekstraverzije i emocionalne stabilnosti, a učenice na skali ugodnosti.

osobine ličnosti; tjelesna i zdravstvena kultura; učenici

nije evidentirano

engleski

The Big-Five Model of Personality and the Success of High School Students in Physical Education

nije evidentirano

high school students; personality dimensions; physical education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

16 (2)

2014.

471-490

objavljeno

1848-5189

Povezanost rada

Psihologija