Velepetori model ličnosti i uspjeh u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture srednjoškolaca (CROSBI ID 214536)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Čuljak, Zoran ; Mlačić, Boris
hrvatski
Velepetori model ličnosti i uspjeh u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture srednjoškolaca
Cilj istraživanja bio je utvrditi povezanost osobina ličnosti i uspjeha u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture kod srednjoškolaca. Uzorak sudionika sastojao se od 100 učenika srednjih škola dobi od 16 i 17 godina. Kao mjera dimenzija ličnosti prema velepetorom modelu upotrijebljen je upitnik IPIP100, koji obuhvaća pet dimenzija: ekstraverziju, ugodnost, savjesnost, emocionalnu stabilnost i intelekt. Uspjeh u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture definiran je prosjekom ocjena na polugodištu iz pet područja koja se standardno provjeravaju u predmetu tjelesne i zdravstvene kulture. Podaci koji su obrađeni regresijskom analizom ukazuju na to da dimenzije ličnosti velepetorog modela značajno predviđaju uspjeh u tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi. Kod učenika je utvrđeno da uspjeh u nastavi značajno predviđa dimenzija savjesnosti, a negativno dimenzija ekstraverzije, dok kod učenica uspjeh u nastavi značajno predviđaju dimenzije savjesnosti i emocionalne stabilnosti. Rezultati također ukazuju na to da su učenici postigli više rezultate na skali ekstraverzije i emocionalne stabilnosti, a učenice na skali ugodnosti.
osobine ličnosti; tjelesna i zdravstvena kultura; učenici
nije evidentirano
engleski
The Big-Five Model of Personality and the Success of High School Students in Physical Education
nije evidentirano
high school students; personality dimensions; physical education
nije evidentirano