Igra pretvaranja u predškolskoj dobi: povezanost s kontrolom pažnje i kognitivnom fleksibilnošću (CROSBI ID 393575)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Sergo, Iva
Keresteš, Gordana
hrvatski
Igra pretvaranja u predškolskoj dobi: povezanost s kontrolom pažnje i kognitivnom fleksibilnošću
Povezanost izvršnih funkcija s igrom pretvaranja slabo je istraženo područje, ali potencijalno važno u razumijevanju socijalnog, emocionalnog i kognitivnog funkcioniranja djeteta. Većina istraživanja provedena je u laboratoriju i nedostaju spoznaje o povezanosti igre pretvaranja i izvršnih funkcija u prirodnim uvjetima. Cilj ovog rada bio je ispitati povezanost igre pretvaranja i njezinih oblika s aspektima nekih izvršnih funkcija: kontrolom pažnje i kognitivnom fleksibilnošću. U istraživanju je sudjelovalo 45 djece u dobi od 4 i 5 godina. Igra pretvaranja opažana je i videosnimana u prirodnim uvjetima te procijenjena Smilansky skalom za procjenu dramske i sociodramske igre, a kontrola pažnje i kognitivna fleksibilnost ispitani su baterijom izvršnih funkcija. Rezultati pokazuju da djeca više razine igre pretvaranja imaju razvijeniju konfliktnu inhibitornu kontrolu motornog odgovora, usmjeravanje pažnje, radno pamćenje i istovremeno držanje dvije informacije u umu. Djeca više razine igre uloga imaju razvijeniju konfliktnu inhibitornu kontrolu motornog odgovora. Djeca više razine zamjene objekta i zamjene akcija i situacija imaju razvijenije radno pamćenje, konfliktnu inhibitornu kontrolu motornog odgovora, usmjeravanje pažnje i istovremeno držanje dvije informacije u umu. Ustrajnost i održavanje pažnje nisu bili povezani s igrom pretvaranja, zamjenom objekta i zamjenom akcija i situacija. Istraživanje je pokazalo da su igra pretvaranja i izvršne funkcije povezani u prirodnim, ne-laboraotrijskim uvjetima.
izvršne funkcije; igra pretvaranja; kontrola pažnje; kognitivna fleksibilnost
nije evidentirano
engleski
Pretend play in preschool years: relationship with attention control and cognitive flexibility
nije evidentirano
executive functions; pretend play; attention control; cognitive flexibility
nije evidentirano
Podaci o izdanju
25
02.07.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb