Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 743813

Doživljaj roditeljske kompetentnosti i stresa kod roditelja djece vrtićke dobi


Šepčević Sudar, Anja
Doživljaj roditeljske kompetentnosti i stresa kod roditelja djece vrtićke dobi 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


Naslov
Doživljaj roditeljske kompetentnosti i stresa kod roditelja djece vrtićke dobi
(Sense of parental competence and stress in preschoolers' parents)

Autori
Šepčević Sudar, Anja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
16.04.

Godina
2014

Stranica
30

Mentor
Keresteš, Gordana

Ključne riječi
Roditeljska kompetentnost; stres; model determinanti roditeljstva
(Parenting competence; stress; model of the determinants of the parenting)

Sažetak
Polazeći od modela odrednica roditeljstva i interakcijskih modela stresa, cilj ovog istraživanja bio je povećati razumijevanje doživljaja roditeljske kompetentnosti kod roditelja predškolske djece i uloge stresa u tom doživljaju. U istraživanju je sudjelovalo 323 roditelja djece vrtićke dobi iz Zagreba, Velike Gorice i Slavonskog Broda (169 majki i 154 očeva). Roditelji su izvijestili o doživljaju roditeljske kompetentnosti koji je operacionaliziran s tri dimenzije (roditeljska samoefikasnost, internalnost i eksternalnost) i doživljaju općeg životnog stresa. Ispitane su spolne razlike u doživljaju općeg životnog stresa i dimenzijama roditeljske kompetentnosti te povezanost dimenzija roditeljske kompetentnosti i stresa kod očeva i majki. Rezultati su pokazali da majke doživljavaju višu razinu stresa od očeva i izvještavaju o većem stupnju roditeljske samoefikasnosti. Nisu dobivene razlike između očeva i majki u roditeljskoj eksternalnosti i internalnosti. Doživljaj stresa kod majki je bio negativno povezan s percipiranom roditeljskom samoefikasnošću, a kod očeva je bio pozitivno povezan s roditeljskom eksternalnosti. Rezultati su raspravljeni u okviru modela odrednica roditeljstva i interakcijskih modela stresa. Razmotrene su i mogućnosti primjene dobivenih rezultata u edukacijama za roditelje i savjetodavnom radu s roditeljima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Gordana Keresteš, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb