Doživljaj roditeljske kompetentnosti i stresa kod roditelja djece vrtićke dobi (CROSBI ID 393573)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Šepčević Sudar, Anja
Keresteš, Gordana
hrvatski
Doživljaj roditeljske kompetentnosti i stresa kod roditelja djece vrtićke dobi
Polazeći od modela odrednica roditeljstva i interakcijskih modela stresa, cilj ovog istraživanja bio je povećati razumijevanje doživljaja roditeljske kompetentnosti kod roditelja predškolske djece i uloge stresa u tom doživljaju. U istraživanju je sudjelovalo 323 roditelja djece vrtićke dobi iz Zagreba, Velike Gorice i Slavonskog Broda (169 majki i 154 očeva). Roditelji su izvijestili o doživljaju roditeljske kompetentnosti koji je operacionaliziran s tri dimenzije (roditeljska samoefikasnost, internalnost i eksternalnost) i doživljaju općeg životnog stresa. Ispitane su spolne razlike u doživljaju općeg životnog stresa i dimenzijama roditeljske kompetentnosti te povezanost dimenzija roditeljske kompetentnosti i stresa kod očeva i majki. Rezultati su pokazali da majke doživljavaju višu razinu stresa od očeva i izvještavaju o većem stupnju roditeljske samoefikasnosti. Nisu dobivene razlike između očeva i majki u roditeljskoj eksternalnosti i internalnosti. Doživljaj stresa kod majki je bio negativno povezan s percipiranom roditeljskom samoefikasnošću, a kod očeva je bio pozitivno povezan s roditeljskom eksternalnosti. Rezultati su raspravljeni u okviru modela odrednica roditeljstva i interakcijskih modela stresa. Razmotrene su i mogućnosti primjene dobivenih rezultata u edukacijama za roditelje i savjetodavnom radu s roditeljima.
roditeljska kompetentnost; stres; model determinanti roditeljstva
nije evidentirano
engleski
Sense of parental competence and stress in preschoolers' parents
nije evidentirano
parenting competence; stress; model of the determinants of the parenting
nije evidentirano
Podaci o izdanju
30
16.04.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb