Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Posredujuća uloga kognitivnih procjena u povezanosti socijalne okoline učenika i ugodnih ispitnih emocija (CROSBI ID 620428)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Burić, Irena ; Sorić, Izabela Posredujuća uloga kognitivnih procjena u povezanosti socijalne okoline učenika i ugodnih ispitnih emocija // Knjiga sažetaka 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju? / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip et al. (ur.). Zagreb: Željeznička tiskara Zagreb, 2014. str. 39-39

Podaci o odgovornosti

Burić, Irena ; Sorić, Izabela

hrvatski

Posredujuća uloga kognitivnih procjena u povezanosti socijalne okoline učenika i ugodnih ispitnih emocija

U posljednjih nekoliko godina, istraživači počinju posvećivati sve više pažnje analiziranju učeničkih emocija različitih od ispitne anksioznosti, njihovim izvorima i razvoju, te funkcionalnoj važnosti za učenje, postignuće, ličnost i zdravlje. U tom kontekstu, naročito zanimljiv predmet istraživanja su ugodne emocije koje učenici mogu doživjeti u stresnim situacijama kao što su ispiti iz matematike, kao i čimbenici koji ih oblikuju. Prema teoriji kontrole i vrijednosti, različiti aspekti poučavanja i faktori iz učenikove socijalne okoline utječu na vrstu i intenzitet učeničkih emocija posredno, oblikujući učeničke kognitivne procjene kontrolabilnosti i vrednovanja učenja, pohađanja nastave i polaganja ispita. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati pretpostavljenu posredujuću ulogu kognitivnih procjena kontrole (nad ispitnim situacijama iz matematike) i vrijednosti (učenja tog predmeta) u odnosu između varijabli nastavničke podrške i izazova te roditeljskih stavova prema učenju i postignuću u matematici, i ugodnih ispitnih emocija radosti, nade, ponosa i olakšanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 365 gimnazijskih učenika prosječne dobi od 16 godina za vrijeme redovne nastave. Dobiveni rezultati općenito potvrđuju pretpostavljene odnose. Učeničke kognitivne procjene kontrole i vrijednosti u potpunosti posreduju odnos između varijabli socijalne okoline i ispitnih emocija. Drugim riječima, veća percipirana nastavnička podrška i izazov u razrednim interakcijama, te pozitivniji percipirani roditeljski stavovi prema učenju i postignuću, doprinose većem stupnju kontrole nad ispitnom situacijom iz matematike i pozitivnijem vrednovanju učenja tog predmeta. S druge strane, veći stupanj procijenjene kontrole i vrijednosti doprinosi većem intenzitetu doživljenih ugodnih ispitnih emocija radosti, olakšanja i ponosa.

nastavnička podrška i izazov; roditeljski stavovi prema učenju i postignuću; kognitivne procjene; ugodne ispitne emocije

Rad je prezentiran u sklopu simpozija "Uloga emocija u procesu samoregulacije učenja"(voditeljica: Burić, Irena).

engleski

Mediating role of cognitive appraisals in correlation between students' social environment and pleasant test emotions

nije evidentirano

teachers' support and challenge; parental attitudes towards learning and achievement; cognitive appraisals; pleasant test emotions

nije evidentirano

Podaci o prilogu

39-39.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju?

Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna

Zagreb: Željeznička tiskara Zagreb

978-953-55079-4-9

Podaci o skupu

22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju?

predavanje

05.11.2014-08.11.2014

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija