Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Anksioznost i bespomoćnost u ispitnim situacijama – doprinosi učeničkih ciljnih orijentacija, voljnih strategija i školskog postignuća (CROSBI ID 620424)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Sorić, Izabela ; Burić, Irena Anksioznost i bespomoćnost u ispitnim situacijama – doprinosi učeničkih ciljnih orijentacija, voljnih strategija i školskog postignuća // Knjiga sažetaka 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju? / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip et al. (ur.). Zagreb: Željeznička tiskara Zagreb, 2014. str. 38-38

Podaci o odgovornosti

Sorić, Izabela ; Burić, Irena

hrvatski

Anksioznost i bespomoćnost u ispitnim situacijama – doprinosi učeničkih ciljnih orijentacija, voljnih strategija i školskog postignuća

S obzirom na potencijalno štetan utjecaj neugodnih učeničkih emocija na učenje, motivaciju, postignuće, ali i subjektivnu dobrobit i zdravlje učenika, uz relativnu neistraženost njihovih specifičnih antecedenata, cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinose učeničkih ciljnih orijentacija (ciljne orijentacije na učenje, ciljne orijentacije na izvedbu, ciljne orijentacije na izbjegavanje truda), korištenja voljnih strategija prilikom učenja (strategije jačanja samoefikasnosti i olakšavanja učenja, korištenje negativno utemeljenih poticaja), te prethodnog školskog postignuća doživljavanju emocija anksioznosti i bespomoćnosti u ispitnim situacijama iz matematike. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku gimnazijskih učenika (N=365) prosječne dobi od 16 godina, koji su ispunili upitnik za vrijeme redovne nastave. Provedbom hijerarhijskih regresijskih analiza općenito je utvrđeno da se emocije anksioznosti i bespomoćnosti doživljene u tipičnim ispitnim situacijama iz matematike, mogu u znatnoj mjeri objasniti učeničkim ciljnim orijentacijama, korištenjem strategija voljne kontrole prilikom učenja i razinama ranijih postignuća iz matematike. Preciznije, veća usmjerenost na izvedbu u školi te korištenje negativno utemeljenih poticaja kod učenika kako bi regulirali vlastite emocije i motivaciju prilikom učenja matematike, doprinose intenzivnijem doživljavanju ispitne anksioznosti. Većem intenzitetu doživljene bespomoćnosti u ispitnim situacijama doprinose slabija usmjerenost na učenje, rjeđe korištenje strategija jačanja samoefikasnosti i olakšavanja učenja te lošije postignuće u matematici, ali i istovremeno intenzivnija upotreba negativno utemeljenih poticaju u svrhu samoregulacije motivacije i emocija doživljenih za vrijeme učenja.

učeničke ciljne orijentacije; voljne strategije; školsko postignuće; anksioznost; bespomoćnost

Rad je izložen u sklopu simpozija "Uloga emocija u procesu samoregulacije učenja" (voditeljica: Burić, Irena)

engleski

Anxiety and helplessness in test situations - contribution of students' goal orientations, volitional strategies and academic achievement

nije evidentirano

students' goal orientations; volitional strategies; academic achievement; anxiety; helplessness

nije evidentirano

Podaci o prilogu

38-38.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju?

Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna,

Zagreb: Željeznička tiskara Zagreb

978-953-55079-4-9

Podaci o skupu

22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju?

predavanje

05.11.2014-08.11.2014

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija