Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos akademske kompetencije, problema u ponašanju i subjektivne dobrobiti kod adolescenata u dječjim domovima (CROSBI ID 620274)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Maurović, I. ; Ratkajec Gašević, G. ; Žižak, A. Odnos akademske kompetencije, problema u ponašanju i subjektivne dobrobiti kod adolescenata u dječjim domovima // Sažetci priopćenja XIX. dani psihologije u Zadru / Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Ćubela Adorić, Vera et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 130-130

Podaci o odgovornosti

Maurović, I. ; Ratkajec Gašević, G. ; Žižak, A.

hrvatski

Odnos akademske kompetencije, problema u ponašanju i subjektivne dobrobiti kod adolescenata u dječjim domovima

Tradicionalna istraživanja bila su usmjerena na (ne)postojanje problema u ponašanju kao indikatora razvojnih ishoda adolescenata, dok ona novijeg datuma sveobuhvatnije sagledavaju različita područja razvoja uzimajući u obzir pokazatelje subjektivne dobrobiti, te kompetencijama na različitim područjima. Upravo će akademska kompetencija (operacionalizirana kroz školski uspjeh i odnos prema školi) biti u fokusu ovog rada, pri čemu će se utvrđivati njen odnos s ostalim indikatorima ishoda. Cilj ovog rada je ispitati odnos navedenih indikatora i akademske kompetencije kod adolescenata smještenih u dječje domove. Izvor podataka o adolescentima bili su njihovi odgajatelji. Riječ je o cjelokupnoj populaciji adolescenata (N = 200) od 14 do 18 godina, smještenih u 16 dječjih domova. Korišteni su instrumenti: Upitnik o akademskoj kompetenciji ; Procjena ponašanja djeteta (Achenbach, 1991), Skala subjektivne sreće (Lyubomirsky i Lepper, 1999). Za obradu podataka korištene su korelacijska i diskriminacijska analiza. Rezultati ukazuju kako je školski uspjeh povezan samo s eksternaliziranim problemima i to slabom korelacijom (-0.22). Provedene četiri diskriminacijske analize rezultirale su s jednom značajnom diskriminacijskom funkcijom za svaku analizu. Varijabla eksternalizirani problemi u ponašanju identificirana je kao ona koja s negativnim predznakom najviše definira sve diskriminacijske funkcije. To ukazuje da ispitanici koji manifestiraju eksternalizirane probleme u ponašanju imaju slabiju akademsku kompetenciju, odnosno lošiji školski uspjeh i odnos prema školi.

akademska kompetencija; problemi u ponašanju; subjektivna dobrobit

nije evidentirano

engleski

The relationship between academic competence, behavior problems and subjective wellbeing among youth in children’s homes

nije evidentirano

academic competence; behavior preoblems; subjectivewellbeing

nije evidentirano

Podaci o prilogu

130-130.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Sažetci priopćenja XIX. dani psihologije u Zadru

Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana, Sorić, Izabela ; Vulić - Prtorić, Anita

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-331-054-1

Podaci o skupu

XIX. dani psihologije u Zadru

predavanje

29.05.2014-31.05.2014

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija