Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 742119

Simboličke i stvarne granice socijalne pedagogije u Hrvatskoj


Žižak, Antonija
Simboličke i stvarne granice socijalne pedagogije u Hrvatskoj // Knjiga sažetaka 4. hrvatkog kongresa socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem Izvan granica / Beyond borders / Kovčo Vukadin, Irma ; Dodig Dora (ur.).
Zagreb: Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet u Zagrebu, 2014. str. 19-20 (plenarno, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Simboličke i stvarne granice socijalne pedagogije u Hrvatskoj
(Symbolic and real boundaries of social pedagogy in Croatia)

Autori
Žižak, Antonija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka 4. hrvatkog kongresa socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem Izvan granica / Beyond borders / Kovčo Vukadin, Irma ; Dodig Dora - Zagreb : Edukacijsko - rehabilitacijski fakultet u Zagrebu, 2014, 19-20

ISBN
978-953-6418-75-6

Skup
Izvan granica / Beyond borders

Mjesto i datum
Supetar, Hrvatska, 9.-10.10.2014.

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Socijalna pedagogija; stvarne i simboličke granice; mehanizmi promjene granica
(Social pedagogy; real and simbolic boundaries; mehanisms that couse boundaries change)

Sažetak
Zadani okvir ovog rada su dvije teze Programskog odbora 4. hrvatskog kongresa socijalnih pedagoga „Izvan granica“. Prva, da se socijalna pedagogija kroz prethodnih 50 godina i prva tri kongresa dovoljno bavila razvojem vlastitog identiteta i druga, da je 4. kongres prigoda za pogled izvan okvira i granica profesije. Slijedeći te ideje rad je usmjereno na promišljanje simboličkih i stvarnih granica socijalne pedagogije u Hrvatskoj. Početno određenje pojma 'granica' odnosi se na razgraničenje osobnih i socijalnih profesionalnih granica. Osobne profesionalne granice su osobno određene unutar specifično zadanih profesionalnih okvira te slijede liniju uvažavajuće i učinkovite interakcije između profesionalca i predstavnika zajednice kojoj taj profesionalac služi. Stoga se njihovo mijenjanje (izlazak izvan granica) u većini interpersonalnih profesija smatra nepoželjnim/ negativnim. Socijalne profesionalne granice su do neke mjere objektivizirana obilježja (socijalna/profesionalna) po kojima se određene socijalne grupe (pa i profesionalne) međusobno razlikuju, odnosno prepoznaju kao zasebni socijalni identiteti. U fokusu predavanja će biti koncept socijalnih profesionalnih granica primijenjen, kako na stručno-praktičnu, tako i na teorijsko-znanstvenu razinu socijalnopedagoške discipline. Razmatrat će se poticaji i razlozi za mijenjanje profesionalnih granica, mehanizmi same promjene te ishodi za socijalnu pedagogiju u različitim fazama njezinog razvoja. Sljedećoj razini razmatranja „izvangraničnog“ djelovanja socijalne pedagogije pristupit će se kroz opisivanje značenja dihotomija kao što su: profesionalno - neprofesionalno ; nacionalno - internacionalno ; stručno - političko. I na kraju, izvan granica uobičajenog pogleda na socijalnu pedagogiju bit će onaj metaforički, koji će 'crtu u pijesku' (granicu) podsjeti kako prihvatiti izazove nepredvidljivih naleta vjetra i vode.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013-0000000-2488 - Usklađivanje intervencija s potrebama djece i mladih u riziku: izrada modela (Antonija Žižak, )

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Antonija Žižak, (92471)