Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Split, spomenik, drugo (uz suvremene umjetničke intervencije na javnim spomenicima u Splitu) (CROSBI ID 620251)

Prilog sa skupa u časopisu | sažetak izlaganja sa skupa

Prančević, Dalibor ; Kesić, Božo Split, spomenik, drugo (uz suvremene umjetničke intervencije na javnim spomenicima u Splitu) // Anali Galerije Antuna Augustinčića / Pejković, Božidar (ur.). 2015. str. 143-158

Podaci o odgovornosti

Prančević, Dalibor ; Kesić, Božo

hrvatski

Split, spomenik, drugo (uz suvremene umjetničke intervencije na javnim spomenicima u Splitu)

Spomenik je duhovno-materijalni proizvod koji baš i nema 'privilegij' biti neutralan. Uglavnom je ostvaren kao prostor reprezentacije i počesto pripada reprezentacijskom prostoru kakve institucije, grada ili države. Izvorno je začet kao kôd ideologije ili fizička manifestacija određene skrivene ili pak sasvim transparentne agende, no u prostoru svakodnevnog življenja i društvenih relacija on je nositelj i memorije, kategorije koja tijekom vremena kao da poprima drugačije vrijednosti i nova značenja. Osim što je u svojoj naravi spomenik svojevrstan spremnik individualnih i kolektivnih sjećanja, ne može se osporiti ni njegov potencijal kao komunikatora. Taj je potencijal doista izniman. Budući da se nalazi u javnom prostoru spomenik zapravo pripada javnosti, odnosno svim sudionicima i činiteljima demografije mjesta. Njihov život postaje dijelom tog spomenika, a svaka promjena na njemu mijenja njihovo biće i ima neosporan utjecaj na osobno, a time i kolektivno lice. Dakako, proces nije jednosmjeran. Grad Split, sam po sebi spomenik različitih kulturnih i povijesnih slojeva, prožet je životnim silama i memorijom njegovih stanovnika, 'dišpetom', ludičkim elementima, ali i konzervativizmom, netolerancijom, korupcijom i posvemašnjom inercijom. Mjesto je suživota ekstrema i reciprociteta. Kakva je uopće potreba mijenjanja slike grada i koje su njezine mogućnosti? Na koji način suvremeni spomenik ili 'spomenik doživljen u suvremenosti' može biti katalizator promjene i agent stanovitih rehabilitacija u društvu? Budući da su umjetnici izrazito vješti manipulanti komunikacijskim potencijalom spomenika, tekst se fokusira upravo na takvu njihovu sposobnost koja se prevalentno ogleda u recentnim intervencijama na spomenicima. U tom smislu osobito se ističu razmišljanja i koncepti Ante Jerkovića, akcije Igora Grubića i udruge Barbarinac, te video-iskazi Ante Kuštre. U isti diskurzivan prostor valja, potom, uvrstiti i pojavu malog mozaika na podnožju spomenika Grguru Ninskom ; slične radove u globalnom kontekstu izvodi francuski umjetnik Invader, a u splitskom okružju podražava lokalni autor. Upravo te intervencije ukazuju na stvarnu društvenu i političku klimu u Splitu te služe kao podsjetnik i moguć okidač za potrebu artikulacije drugačijeg i kudikamo aktivnijeg razmišljanja i sudjelovanja njegovih sugrađana.

Intervencionistička umjetnost ; spomenik ; Split ; Anto Jerković ; Igor Grubić ; Udruga Barbarinac ; Ante Kuštre ; Invader

nije evidentirano

engleski

Split, Monument, Other (Contemporary Artistic Interventions on Public Monuments in Split)

nije evidentirano

Interventionist Art ; monument ; Split ; Anto Jerković ; Igor Grubić ; Barbarinac Ante Kuštre ; Invader

nije evidentirano

Podaci o prilogu

143-158.

2015.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Anali Galerije Antuna Augustinčića

Pejković, Božidar

Klanjec: Galerija Antuna Augustinčića

0352-1826

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Povijest umjetnosti

Poveznice