Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kognitivni i metakognitivni aspekti čitanja (CROSBI ID 620194)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Kolić-Vehovec, Svjetlana Kognitivni i metakognitivni aspekti čitanja // Čitanje za školu i život / Mićanić, Miroslav (ur.). Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2013. str. 23-32

Podaci o odgovornosti

Kolić-Vehovec, Svjetlana

hrvatski

Kognitivni i metakognitivni aspekti čitanja

Čitanje je jedna od najvažnijih generičkih kompetencija koja omogućava uspješno učenje i djelovanje u suvremenom svijetu. Rezultati ispitivanja čitanja petnaestogodišnjaka u Hrvatskoj provedenog u okviru međunarodnog istraživanja PISA pokazali su da naši učenici zaostaju za učenicima mnogih zemalja EU u kvaliteti razumijevanja pročitanog. Stoga je podizanje razine kvalitete čitanja učenika jedan od važnih zadataka osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja. Razumijevanje pročitanog je složeni zadatak koji ovisi o različitim automatskim i strategijskim procesima. Kod vještih čitača osnovni procesi prepoznavanja riječi moraju biti automatizirani da bi se mentalni kapacitet mogao upotrijebiti za procese razumijevanja. Razumijevanje teksta je proces istovremene ekstrakcije i konstrukcije značenja kroz interakciju i uključenost s tekstom. Uspješno čitanje s razumijevanjem zahtijeva i kontinuirano nadgledanje stupnja razumijevanja te reguliranje procesa čitanja u skladu s postavljenim ciljevima putem upotrebe strategija čitanja.

kognitivni činitelji; metakognitivni činitelji; čitanje

nije evidentirano

engleski

Cognitive and metacognitive aspects of reading

nije evidentirano

cognitive factors; metacognitive factors; reading

nije evidentirano

Podaci o prilogu

23-32.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Čitanje za školu i život

Mićanić, Miroslav

Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)

978-953-7290-33-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

pozvano predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Psihologija