Kognitivni i metakognitivni aspekti čitanja (CROSBI ID 620194)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kolić-Vehovec, Svjetlana
hrvatski
Kognitivni i metakognitivni aspekti čitanja
Čitanje je jedna od najvažnijih generičkih kompetencija koja omogućava uspješno učenje i djelovanje u suvremenom svijetu. Rezultati ispitivanja čitanja petnaestogodišnjaka u Hrvatskoj provedenog u okviru međunarodnog istraživanja PISA pokazali su da naši učenici zaostaju za učenicima mnogih zemalja EU u kvaliteti razumijevanja pročitanog. Stoga je podizanje razine kvalitete čitanja učenika jedan od važnih zadataka osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja. Razumijevanje pročitanog je složeni zadatak koji ovisi o različitim automatskim i strategijskim procesima. Kod vještih čitača osnovni procesi prepoznavanja riječi moraju biti automatizirani da bi se mentalni kapacitet mogao upotrijebiti za procese razumijevanja. Razumijevanje teksta je proces istovremene ekstrakcije i konstrukcije značenja kroz interakciju i uključenost s tekstom. Uspješno čitanje s razumijevanjem zahtijeva i kontinuirano nadgledanje stupnja razumijevanja te reguliranje procesa čitanja u skladu s postavljenim ciljevima putem upotrebe strategija čitanja.
kognitivni činitelji; metakognitivni činitelji; čitanje
nije evidentirano
engleski
Cognitive and metacognitive aspects of reading
nije evidentirano
cognitive factors; metacognitive factors; reading
nije evidentirano
Podaci o prilogu
23-32.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Čitanje za školu i život
Mićanić, Miroslav
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)
978-953-7290-33-7
Podaci o skupu
Nepoznat skup
pozvano predavanje
29.02.1904-29.02.2096