Razvoj i validacija instrumenta za evaluaciju interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi njemačkog jezika (CROSBI ID 214085)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šenjug Golub, Ana
hrvatski
Razvoj i validacija instrumenta za evaluaciju interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi njemačkog jezika
Razvoj interkulturalne kompetencije danas je prihvaćen kao važan cilj obrazovanja u europskoj, ali i hrvatskoj obrazovnoj politici i glotodidaktici. Tako je ova kompetencija u kurikulskim dokumentima u Republici Hrvatskoj pronašla svoje čvrsto mjesto u nastavi stranih jezika. Međutim, njezin razvoj za sad nije zaživio u odgovarajućoj mjeri, a uzrok tome dijelom se nalazi u činjenici da se ona za sad ne evaluira na sustavan način. Jedan od razloga tome je nepostojanje odgovarajućih instrumenata za procjenu. Stoga je cilj rada bio razvijanje i validacija instrumenta za evaluaciju interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi njemačkog jezika, koji uzimajući u obzir kognitivno-afektivni stupanj razvoja učenika i specifičnosti razredne situacije ispituje tri osnovne dimenzije interkulturalne kompetencije – znanja, vještine i stavove. Instrument je dizajniran kao pismeni evaluacijski postupak te je primijenjen na uzorku od 752 učenika 4. i 8. razreda osnovne škole. Nakon primjene ispitane su metrijske karakteristike: valjanost, pouzdanost i osjetljivost. Rezultati su pokazali dobre metrijske karakteristike s iznimkom slabije osjetljivosti instrumenta za 8. razred.
učenje i poučavanje njemačkog jezika ; interkulturalna kompetencija ; evaluacija u nastavi ; razvoj instrumenta
nije evidentirano
engleski
Development and validation of an intercultural competence evaluation instrument in compulsory teaching of German language
nije evidentirano
learning and teaching of German language ; intercultural competence ; evaluation ; instrument development
nije evidentirano