Proces preobrazbe hrvatskog visokoobrazovnog sustava (CROSBI ID 12456)
Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije
Podaci o odgovornosti
Mihelčić, Gabrijela ; Mišćenić, Emilia ; Hadžimanović, Nataša ; Bodul, Dejan
hrvatski
Proces preobrazbe hrvatskog visokoobrazovnog sustava
Prilagodba hrvatskoga sustava visokog obrazovanja europskim obrazovnim standardima postavljenima Bolonjskim procesom reforme visokog obrazovanja predstavlja izuzetno zahtjevan, dugotrajan i kontinuiran proces, koji istovremeno iziskuje značajne promjene u dosadašnjem pristupu visokom obrazovanju i uvođenje potpuno novih obrazovnih standarda te intenziviranje razvoja određenih donedavno podređenih ciljeva u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu. Iako započeta 2001. godine potpisivanjem Bolonjske deklaracije u Pragu, implementacija Bolonjskog procesa u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu kontinuirano traje, te u svrhu realizacije njime postavljenih ciljeva, uvodi značajne promjene na brojnim razinama, od opsežnih izmjena relevantnog pravnog okvira, preko promjena u broju, vrstama i načinu izvođenja programa visokoobrazovnih institucija, do promjena u infrastrukturi koja prati i jamči ostvarenje ciljeva procesa. Tako kao posljedica kontinuirane preobrazbe studija implementacijom Bolonjskog procesa i prilagodbom jedinstvenom Europskom visokoškolskom prostoru, u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu postepeno dolazi do pomaka gotovo revolucionarne naravi, koji vode prema formalnim i suštinskim promjenama u dosadašnjoj obrazovnoj i nastavnoj praksi. Ovaj Zbornik znanstvenih radova izrađenih u koautorstvu znanstveno-nastavnog osoblja Pravnog fakulteta Sveučilišta u Rijeci i studenata predstavlja jedan od ključnih pomaka u tom smjeru. S jedne strane, navedeni vid suradnje slijedi nadređene ciljeve Bolonjske deklaracije jačanjem interakcije znanstveno-nastavnog osoblja i studenata radi poboljšavanja kvalitete i ishoda visokog obrazovanja. S druge strane, u Zborniku se obrađuju teme prvenstveno (iako ne isključivo) vezane uz promjene u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu izazvane usklađivanjem sa Bolonjskim procesom te njihovim utjecajem na kvalitetu i ishode visokog obrazovanja, stavljajući u prvi plan položaj studenata. Naime, u vrtlogu promjena i novina studenti nerijetko nailaze na brojne prepreke koje se mogu prepriječiti na putu ostvarivanja ciljeva proklamiranih Bolonjskom deklaracijom. Stoga, radovi objedinjeni u ovome Zborniku nastoje identificirati društvene, sociološke, pravne, ekonomske i mnoge druge probleme sa kojima se studenti susreću na svakodnevnoj razini, te predložiti moguća rješenja za njihovo uspješno rješavanje i otklanjanje, a sa primarnim ciljem povišenja kvalitete visokog obrazovanja.
studenti ; visoko obrazovanje ; Bolonjski proces
nije evidentirano
engleski
Process of Transformation of the Croatian Higher Education System
Prilagodba hrvatskoga sustava visokog obrazovanja europskim obrazovnim standardima postavljenima Bolonjskim procesom reforme visokog obrazovanja predstavlja izuzetno zahtjevan, dugotrajan i kontinuiran proces, koji istovremeno iziskuje značajne promjene u dosadašnjem pristupu visokom obrazovanju i uvođenje potpuno novih obrazovnih standarda te intenziviranje razvoja određenih donedavno podređenih ciljeva u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu. Iako započeta 2001. godine potpisivanjem Bolonjske deklaracije u Pragu, implementacija Bolonjskog procesa u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu kontinuirano traje, te u svrhu realizacije njime postavljenih ciljeva, uvodi značajne promjene na brojnim razinama, od opsežnih izmjena relevantnog pravnog okvira, preko promjena u broju, vrstama i načinu izvođenja programa visokoobrazovnih institucija, do promjena u infrastrukturi koja prati i jamči ostvarenje ciljeva procesa. Tako kao posljedica kontinuirane preobrazbe studija implementacijom Bolonjskog procesa i prilagodbom jedinstvenom Europskom visokoškolskom prostoru, u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu postepeno dolazi do pomaka gotovo revolucionarne naravi, koji vode prema formalnim i suštinskim promjenama u dosadašnjoj obrazovnoj i nastavnoj praksi. Ovaj Zbornik znanstvenih radova izrađenih u koautorstvu znanstveno-nastavnog osoblja Pravnog fakulteta Sveučilišta u Rijeci i studenata predstavlja jedan od ključnih pomaka u tom smjeru. S jedne strane, navedeni vid suradnje slijedi nadređene ciljeve Bolonjske deklaracije jačanjem interakcije znanstveno-nastavnog osoblja i studenata radi poboljšavanja kvalitete i ishoda visokog obrazovanja. S druge strane, u Zborniku se obrađuju teme prvenstveno (iako ne isključivo) vezane uz promjene u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu izazvane usklađivanjem sa Bolonjskim procesom te njihovim utjecajem na kvalitetu i ishode visokog obrazovanja, stavljajući u prvi plan položaj studenata. Naime, u vrtlogu promjena i novina studenti nerijetko nailaze na brojne prepreke koje se mogu prepriječiti na putu ostvarivanja ciljeva proklamiranih Bolonjskom deklaracijom. Stoga, radovi objedinjeni u ovome Zborniku nastoje identificirati društvene, sociološke, pravne, ekonomske i mnoge druge probleme sa kojima se studenti susreću na svakodnevnoj razini, te predložiti moguća rješenja za njihovo uspješno rješavanje i otklanjanje, a sa primarnim ciljem povišenja kvalitete visokog obrazovanja.
students ; higher education ; Bologna Process
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Rijeka: Pravni fakultet Sveučilišta u Rijeci
2014.
978-953-6597-95-6
318
objavljeno