Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Proces preobrazbe hrvatskog visokoobrazovnog sustava (CROSBI ID 12456)

Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije

Proces preobrazbe hrvatskog visokoobrazovnog sustava / Process of Transformation of the Croatian Higher Education System / Mihelčić, Gabrijela ; Mišćenić, Emilia ; Hadžimanović, Nataša et al. (ur.) Rijeka: Pravni fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2014

Podaci o odgovornosti

Mihelčić, Gabrijela ; Mišćenić, Emilia ; Hadžimanović, Nataša ; Bodul, Dejan

hrvatski

Proces preobrazbe hrvatskog visokoobrazovnog sustava

Prilagodba hrvatskoga sustava visokog obrazovanja europskim obrazovnim standardima postavljenima Bolonjskim procesom reforme visokog obrazovanja predstavlja izuzetno zahtjevan, dugotrajan i kontinuiran proces, koji istovremeno iziskuje značajne promjene u dosadašnjem pristupu visokom obrazovanju i uvođenje potpuno novih obrazovnih standarda te intenziviranje razvoja određenih donedavno podređenih ciljeva u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu. Iako započeta 2001. godine potpisivanjem Bolonjske deklaracije u Pragu, implementacija Bolonjskog procesa u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu kontinuirano traje, te u svrhu realizacije njime postavljenih ciljeva, uvodi značajne promjene na brojnim razinama, od opsežnih izmjena relevantnog pravnog okvira, preko promjena u broju, vrstama i načinu izvođenja programa visokoobrazovnih institucija, do promjena u infrastrukturi koja prati i jamči ostvarenje ciljeva procesa. Tako kao posljedica kontinuirane preobrazbe studija implementacijom Bolonjskog procesa i prilagodbom jedinstvenom Europskom visokoškolskom prostoru, u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu postepeno dolazi do pomaka gotovo revolucionarne naravi, koji vode prema formalnim i suštinskim promjenama u dosadašnjoj obrazovnoj i nastavnoj praksi. Ovaj Zbornik znanstvenih radova izrađenih u koautorstvu znanstveno-nastavnog osoblja Pravnog fakulteta Sveučilišta u Rijeci i studenata predstavlja jedan od ključnih pomaka u tom smjeru. S jedne strane, navedeni vid suradnje slijedi nadređene ciljeve Bolonjske deklaracije jačanjem interakcije znanstveno-nastavnog osoblja i studenata radi poboljšavanja kvalitete i ishoda visokog obrazovanja. S druge strane, u Zborniku se obrađuju teme prvenstveno (iako ne isključivo) vezane uz promjene u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu izazvane usklađivanjem sa Bolonjskim procesom te njihovim utjecajem na kvalitetu i ishode visokog obrazovanja, stavljajući u prvi plan položaj studenata. Naime, u vrtlogu promjena i novina studenti nerijetko nailaze na brojne prepreke koje se mogu prepriječiti na putu ostvarivanja ciljeva proklamiranih Bolonjskom deklaracijom. Stoga, radovi objedinjeni u ovome Zborniku nastoje identificirati društvene, sociološke, pravne, ekonomske i mnoge druge probleme sa kojima se studenti susreću na svakodnevnoj razini, te predložiti moguća rješenja za njihovo uspješno rješavanje i otklanjanje, a sa primarnim ciljem povišenja kvalitete visokog obrazovanja.

studenti ; visoko obrazovanje ; Bolonjski proces

nije evidentirano

engleski

Process of Transformation of the Croatian Higher Education System

Prilagodba hrvatskoga sustava visokog obrazovanja europskim obrazovnim standardima postavljenima Bolonjskim procesom reforme visokog obrazovanja predstavlja izuzetno zahtjevan, dugotrajan i kontinuiran proces, koji istovremeno iziskuje značajne promjene u dosadašnjem pristupu visokom obrazovanju i uvođenje potpuno novih obrazovnih standarda te intenziviranje razvoja određenih donedavno podređenih ciljeva u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu. Iako započeta 2001. godine potpisivanjem Bolonjske deklaracije u Pragu, implementacija Bolonjskog procesa u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu kontinuirano traje, te u svrhu realizacije njime postavljenih ciljeva, uvodi značajne promjene na brojnim razinama, od opsežnih izmjena relevantnog pravnog okvira, preko promjena u broju, vrstama i načinu izvođenja programa visokoobrazovnih institucija, do promjena u infrastrukturi koja prati i jamči ostvarenje ciljeva procesa. Tako kao posljedica kontinuirane preobrazbe studija implementacijom Bolonjskog procesa i prilagodbom jedinstvenom Europskom visokoškolskom prostoru, u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu postepeno dolazi do pomaka gotovo revolucionarne naravi, koji vode prema formalnim i suštinskim promjenama u dosadašnjoj obrazovnoj i nastavnoj praksi. Ovaj Zbornik znanstvenih radova izrađenih u koautorstvu znanstveno-nastavnog osoblja Pravnog fakulteta Sveučilišta u Rijeci i studenata predstavlja jedan od ključnih pomaka u tom smjeru. S jedne strane, navedeni vid suradnje slijedi nadređene ciljeve Bolonjske deklaracije jačanjem interakcije znanstveno-nastavnog osoblja i studenata radi poboljšavanja kvalitete i ishoda visokog obrazovanja. S druge strane, u Zborniku se obrađuju teme prvenstveno (iako ne isključivo) vezane uz promjene u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu izazvane usklađivanjem sa Bolonjskim procesom te njihovim utjecajem na kvalitetu i ishode visokog obrazovanja, stavljajući u prvi plan položaj studenata. Naime, u vrtlogu promjena i novina studenti nerijetko nailaze na brojne prepreke koje se mogu prepriječiti na putu ostvarivanja ciljeva proklamiranih Bolonjskom deklaracijom. Stoga, radovi objedinjeni u ovome Zborniku nastoje identificirati društvene, sociološke, pravne, ekonomske i mnoge druge probleme sa kojima se studenti susreću na svakodnevnoj razini, te predložiti moguća rješenja za njihovo uspješno rješavanje i otklanjanje, a sa primarnim ciljem povišenja kvalitete visokog obrazovanja.

students ; higher education ; Bologna Process

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Rijeka: Pravni fakultet Sveučilišta u Rijeci

2014.

978-953-6597-95-6

318

objavljeno

Povezanost rada

Pravo

Poveznice