Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zašto popularizirati matematiku? (CROSBI ID 620023)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Bruckler, Franka Miriam Zašto popularizirati matematiku? // Šesti kongres nastavnika matematike RH. Zagreb, 2014. str. 24-25

Podaci o odgovornosti

Bruckler, Franka Miriam

hrvatski

Zašto popularizirati matematiku?

U posljednje vrijeme u Hrvatskoj i šire sve je popularnije baviti se popularizacijom znanosti. Dok su prije desetak godina glavne prepreke popularizatorima znanosti bile manjak sredstava i podrške znanstvene okoline, danas je jedan od najvećih problema višak konkurencije različitih stupnjeva (sadržajne) kvalitete. Bilo kako bilo, postavlja se pitanje iz ovoga naslova: zašto uopće popularizirati matematiku? Usprkos promjene okoline, odgovor je i dalje isti: iako su matematičari, a i većina drugih prirodoznanstvenika, svjesni da je matematika temelj suvremenog društva, većina ljudi navikli su smatrati matematiku skupom fiksiranih pravila i formula čije jedine svrhe su elementarni računi u svakodnevici i „ezoterične“ primjene kojima se bave samo rijetki stručnjaci. Čak i oni koji su se susreli s popularnim prezentacijama matematike u pravilu će u najboljem slučaju priznati da „tu ima i ponešto zabavno, ali im svejedno nije jasno zašto se matematika mora učiti u školi“. Postoje razni uzroci takvoga stanja, od kojih ovdje ističemo neke: - Ljudi su općenito po prirodi neskloni prihvatiti nove informacije ako imaju već stvoren stav o nečemu, posebice ako misle da imaju i argumente za taj stav ; - Uobičajeni školski programi matematike kao i stil poduke mnogih nastavnika (potpuno bez entuzijazma i bez davanja uvida u kreativne aspekte matematike) - Nesklonost matematičara da prezentiraju svoje rezultate na način razumljiv širem krugu ljudi zbog straha da bi time smanjili egzaktnost matematike. Naravno, istina je da se ne može baš svaka matematička tema, posebice ne svi noviji rezultati, učiniti pristupačnim prosječno obrazovanoj osobi, no postoji dovoljno velik skup onih koje mogu. Tu ne spadaju samo različite teme iz tzv. zabavne matematike (koje čine standard ponude većine ljudi koji se bave popularizacijom matematike), nego i mnoge primjene pa čak i nerijetki teorijski rezultati mogu se lako načelno, pa čak i s više ili manje detalja, opisati, prezentirati, učiniti pristupačnima. U ovome ćemo predavanju pokušati ne samo odgovoriti na pitanje zašto je potrebno popularizirati matematiku, nego i dati mnoge primjere dobre i loše popularizacije i prikaz trenutnog stanja u popularizaciji matematike u Hrvatskoj i šire.

popularizacija matematike; komunikacija znanosti

nije evidentirano

engleski

Popularisation of mathematics - why?

nije evidentirano

popularisation of mathematics; science communication

nije evidentirano

Podaci o prilogu

24-25.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Šesti kongres nastavnika matematike RH

Zagreb:

Podaci o skupu

Šesti kongres nastavnika matematike RH

predavanje

01.07.2014-03.07.2014

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Matematika