Skladba kao kritika skladbe: Le marteau sans maître vs. Pierrot lunaire. O nekim specifičnim funkcijama skladateljske teorije u glazbi 20. stoljeća (CROSBI ID 53041)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Gligo, Nikša
hrvatski
Skladba kao kritika skladbe: Le marteau sans maître vs. Pierrot lunaire. O nekim specifičnim funkcijama skladateljske teorije u glazbi 20. stoljeća
Da je skladateljsko-teorijski kontekst oko Boulezove skladbe Čekić bez gospodara ostao nepoznat, zasigurno bi tu skladbu bilo teško percipirati kao kritiku Schönbergove skladbe Pierrot Lunaire, unatoč svim bjelodanim protuslovljima što ih Pierrot... sadrži. Riječ je o dva posve različita estetička sustava u koima ono što ovdje nazivamo skladateljskom teorijom predstavlja samo sredstvo za polemičku afirmaciju svakoga sustava.
skladateljska teorija, Schönberg, Boulez
nije evidentirano
engleski
Composition as a Critique of Another Composition: Le Marteau sans maitre vs. Pierrot lunaire: On Some Specific Functions of the Composer's Theory in the 20th Century Music
nije evidentirano
composer's theory, Schönberg, Boulez
nije evidentirano
Podaci o prilogu
110-118.
objavljeno
Podaci o knjizi
Glazba prijelaza. Svečani zbornik za Evu Sedak
Gligo, Nikša ; Davidović, Dalibor ; Bezić, Nada
Zagreb: ArTresor naklada
2009.
978-953-6522-67-5