Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ikonologija – kritički prikaz povijesti metode (CROSBI ID 12399)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Vicelja-Matijašić, Marina Ikonologija – kritički prikaz povijesti metode. Rijeka, 2013

Podaci o odgovornosti

Vicelja-Matijašić, Marina

hrvatski

Ikonologija – kritički prikaz povijesti metode

Tekst daje pregled razvoja ikonologije, jedne od temeljenih znanstvenih metoda povijesti umjetnosti. Tekst je podijeljen u nekoliko poglavlja, no u osnovi podijeljen je na dvije veće cjeline. U prvoj se prikazuju počeci i i rani razvoj ikonološke misli, dok druga obuhvaća period nakon drugog svjetskog rata, do osamdesetih godina 20. stoljeća. Obje su cjeline strukturirane kroz podpoglavlja, koja se nižu u kronološkom predstavljanju glavnih aktera i ideja vezanih uz nastanak i razvoj ikonologije. Najveći je dio teksta posvećen Warburgu i Panofskome, koji su postavili korijene antropologijskome pristupu likovnoj umjetnosti. Tekst prati i donosi najznačajnije dijelove Warburgovih promišljanja te pregled izabrane literature. Autorica je nastojala svaku tezu i razmišljanje potkrijepiti primjerima, što je posebice značajno u predstavljanju Warburgova Atlasa Mnemosyne, njegova životnoga djela, koje je vrlo slabo poznato hrvatskoj stručnoj javnosti. Osim rasprave o dvojici bardova discipline, autorica nas, u povijesnome nizanju, upoznaje s njihovim učenicima i sljedbenicima, s kritičarima unutar dva perioda – hamburškim i emigracijskim. Njezina je rasprava obogaćena vizualnim materijalom, koji dijelom samo ilustrira tekst, a dijelom postaje sadržajni dio problema. Prednost njezina pristupa vidim prvenstveno u vrlo zanimljivom iznošenju činjenica te o pristupu djelu iz perspektive promatrača, dakle vrlo „živom“ načinu, koji je iznimno važan za bolje razumijevanje likovnih umjetnosti. Njezin je pristup temeljit i intrigantan istovremeno i ukazuje na potrebu razumijevanja likovnih umjetnosti u odnosu prema povijesnome razdoblju i svim elementima koji su ga mogli oblikovati. Posebno treba naglasiti vrlo dobro izabranu terminologiju, istančan znalački pristup i isticanje povijesno-umjetničkog pristupa „gledanja“ i opisivanja umjetničkog djela. Uz cjelinu, autorica naglašava i detalje posebnim prilogom, ukoliko su oni bitni za razumijevanje stilskih ili ikonografskih značajki pojedinoga djela.

ikonologija; povijest umjetnosti; metoda; vizualna umjetnost

nije evidentirano

engleski

Iconology - Critical Approach to the History of Method

nije evidentirano

iconology; art history; method; visual arts

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Rijeka:

2013.

978-953-7975-01-2

252

objavljeno

Povezanost rada

Povijest umjetnosti