Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 738515

Ikonologija – kritički prikaz povijesti metode


Vicelja-Matijašić, Marina
Ikonologija – kritički prikaz povijesti metode, Rijeka: Filozofski fakultet, 2013 (monografija)


Naslov
Ikonologija – kritički prikaz povijesti metode
(Iconology - Critical Approach to the History of Method)

Autori
Vicelja-Matijašić, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Filozofski fakultet

Grad
Rijeka

Godina
2013

Stranica
252

ISBN
978-953-7975-01-2

Ključne riječi
ikonologija; povijest umjetnosti; metoda; vizualna umjetnost
(iconology; art history; method; visual arts)

Sažetak
Tekst daje pregled razvoja ikonologije, jedne od temeljenih znanstvenih metoda povijesti umjetnosti. Tekst je podijeljen u nekoliko poglavlja, no u osnovi podijeljen je na dvije veće cjeline. U prvoj se prikazuju počeci i i rani razvoj ikonološke misli, dok druga obuhvaća period nakon drugog svjetskog rata, do osamdesetih godina 20. stoljeća. Obje su cjeline strukturirane kroz podpoglavlja, koja se nižu u kronološkom predstavljanju glavnih aktera i ideja vezanih uz nastanak i razvoj ikonologije. Najveći je dio teksta posvećen Warburgu i Panofskome, koji su postavili korijene antropologijskome pristupu likovnoj umjetnosti. Tekst prati i donosi najznačajnije dijelove Warburgovih promišljanja te pregled izabrane literature. Autorica je nastojala svaku tezu i razmišljanje potkrijepiti primjerima, što je posebice značajno u predstavljanju Warburgova Atlasa Mnemosyne, njegova životnoga djela, koje je vrlo slabo poznato hrvatskoj stručnoj javnosti. Osim rasprave o dvojici bardova discipline, autorica nas, u povijesnome nizanju, upoznaje s njihovim učenicima i sljedbenicima, s kritičarima unutar dva perioda – hamburškim i emigracijskim. Njezina je rasprava obogaćena vizualnim materijalom, koji dijelom samo ilustrira tekst, a dijelom postaje sadržajni dio problema. Prednost njezina pristupa vidim prvenstveno u vrlo zanimljivom iznošenju činjenica te o pristupu djelu iz perspektive promatrača, dakle vrlo „živom“ načinu, koji je iznimno važan za bolje razumijevanje likovnih umjetnosti. Njezin je pristup temeljit i intrigantan istovremeno i ukazuje na potrebu razumijevanja likovnih umjetnosti u odnosu prema povijesnome razdoblju i svim elementima koji su ga mogli oblikovati. Posebno treba naglasiti vrlo dobro izabranu terminologiju, istančan znalački pristup i isticanje povijesno-umjetničkog pristupa „gledanja“ i opisivanja umjetničkog djela. Uz cjelinu, autorica naglašava i detalje posebnim prilogom, ukoliko su oni bitni za razumijevanje stilskih ili ikonografskih značajki pojedinoga djela.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
009-0000000-3434 - Srednjovjekovna skulptura i slikarstvo Hrvatskog primorja (Marina Vicelja-Matijašić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Marina Vicelja-Matijašić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Vicelja-Matijašić, Marina
Ikonologija – kritički prikaz povijesti metode, Rijeka: Filozofski fakultet, 2013 (monografija)
Vicelja-Matijašić, M. (2013) Ikonologija – kritički prikaz povijesti metode. Rijeka, Filozofski fakultet.
@book{book, author = {Vicelja-Matija\v{s}i\'{c}, M.}, year = {2013}, pages = {252}, keywords = {iconology, art history, method, visual arts}, isbn = {978-953-7975-01-2}, title = {Iconology - Critical Approach to the History of Method}, keyword = {iconology, art history, method, visual arts}, publisher = {Filozofski fakultet}, publisherplace = {Rijeka} }