Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 738487

ISHODI DJECE S POREMEĆAJIMA IZ AUTISTIČNOG SPEKTRA NAKON RAZVOJNE PROCJENE


Popčević, Klara; Ivšac Pavliša, Jasmina; Šimleša, Sanja
ISHODI DJECE S POREMEĆAJIMA IZ AUTISTIČNOG SPEKTRA NAKON RAZVOJNE PROCJENE // Klinička psihologija, 8 (2014), 1-14 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 738487 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
ISHODI DJECE S POREMEĆAJIMA IZ AUTISTIČNOG SPEKTRA NAKON RAZVOJNE PROCJENE
(OUTCOMES OF CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISODERS AFTER DEVELOPMENTAL ASESSMENT)

Autori
Popčević, Klara ; Ivšac Pavliša, Jasmina ; Šimleša, Sanja

Izvornik
Klinička psihologija (1847-3172) 8 (2014); 1-14

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
poremećaji iz autističnog spektra ; dijagnostika ; stručna podrška ; predškolsko uključivanje
(Autism Spectrum Disorders ; diagnostic procedures ; professional support ; preschool integration)

Sažetak
Svako dijete s poremećajima iz autističnog spektra (PAS) jedinstveno je po svojim jezičnim i sociokognitivnim sposobnostima, stupnju poteškoća te podršci koju dobiva iz okoline. Uslijed toga svako dijete prolazi različite putove terapeutskog i predškolskog uključivanja te postiže različit napredak. Budući da u Republici Hrvatskoj ne postoje sustavni podaci o ovoj populaciji nakon postupka procjene niti postoji uvid u čimbenike koji su povezani s njihovim uključivanjem u predškolski sustav, cilj je ovog rada pružiti uvid u funkcioniranje dijagnostičkog, terapeutskog i odgojno- obrazovnog sustava te položaj djece s PAS unutar njega. Kako bi se dobili ovi podaci, proveden je upitnik s roditeljima 40 djece atipičnog komunikacijskog razvoja. Kvalitativnom i kvantitativnom analizom roditeljskih odgovora ispitala se povezanost dobi roditeljskog prepoznavanja poteškoća s početkom dobivanja stručne podrške, povezanost dijagnoze djeteta s pojedinim oblikom uključivanja, povezanost roditeljskog zadovoljstva s pojedinim oblikom uključivanja te povezanost broja stručnih suradnika u vrtiću s upisom djece s PAS u vrtić. Funkcioniranje djece s PAS uvelike je određeno njihovim kognitivnim i jezičnim sposobnostima te je stoga ispitana povezanost mentalne i jezične dobi sudionika. Rezultati pokazuju važnost ranog prepoznavanja teškoća budući da postoji povezanost dobi u kojoj se prepoznaju teškoće s početkom dobivanja stručne podrške. Nije pronađena povezanost između dijagnoze djeteta i roditeljskog zadovoljstva s pojedinim oblikom uključivanja. Uvidom u roditeljske odgovore uočava se da je jedan od najbitnijih čimbenika educiranost i pozitivan stav odgojiteljica, a manje utjecaja imaju stupanj poteškoća djeteta i sam oblik uključivanja. Roditelji ukazuju na brojne probleme u sustavu kao što je na primjer nedovoljna pripremljenost predškolskog sustava za uključivanje djece s PAS.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Marta Ljubešić, )

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Popčević, Klara; Ivšac Pavliša, Jasmina; Šimleša, Sanja
ISHODI DJECE S POREMEĆAJIMA IZ AUTISTIČNOG SPEKTRA NAKON RAZVOJNE PROCJENE // Klinička psihologija, 8 (2014), 1-14 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Popčević, K., Ivšac Pavliša, J. & Šimleša, S. (2014) ISHODI DJECE S POREMEĆAJIMA IZ AUTISTIČNOG SPEKTRA NAKON RAZVOJNE PROCJENE. Klinička psihologija, 8, 1-14.
@article{article, year = {2014}, pages = {1-14}, keywords = {Autism Spectrum Disorders, diagnostic procedures, professional support, preschool integration}, journal = {Klini\v{c}ka psihologija}, volume = {8}, issn = {1847-3172}, title = {OUTCOMES OF CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISODERS AFTER DEVELOPMENTAL ASESSMENT}, keyword = {Autism Spectrum Disorders, diagnostic procedures, professional support, preschool integration} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font