Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 738480

INDIVIDUALNI I OBITELJSKI ČIMBENICI RAZUMIJEVANJA TEORIJE UMA U DJECE PREDŠKOLSKE DOBI


Zrinščak, Iva; Šimleša, Sanja; Kuterovac Jagodić, Gordana
INDIVIDUALNI I OBITELJSKI ČIMBENICI RAZUMIJEVANJA TEORIJE UMA U DJECE PREDŠKOLSKE DOBI // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 2 (2014), 43-60 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 738480 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
INDIVIDUALNI I OBITELJSKI ČIMBENICI RAZUMIJEVANJA TEORIJE UMA U DJECE PREDŠKOLSKE DOBI
(INDIVIDUAL AND FAMILY FACTORS OF THEORY OF MIND UNDERSTANDING AMONG PRESCHOOL CHILDREN)

Autori
Zrinščak, Iva ; Šimleša, Sanja ; Kuterovac Jagodić, Gordana

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 2 (2014); 43-60

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
teorija uma; prepoznavanje emocija; inteligencija; obiteljsko okruženje
(theory of mind; emotion recognition; intelligence; family background)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati dobne i spolne razlike u prepoznavanju emocija i razumijevanju teorije uma predškolske djece, kao i doprinos nekih djetetovih individualnih i obiteljskih varijabli u objašnjenju individualnih razlika u razumijevanju teorije uma. U istraživanju je sudjelovalo 150 djece (75 djevojčica, 75 dječaka), u dobi od 48 do 68 mjeseci. Razumijevanje teorije uma je ispitano podljestvicom Teorije uma NEPSY-II baterije testova, prepoznavanje emocija podljestvicom Prepoznavanja emocija NEPSY-II baterije testova, a kognitivni status Testom rezoniranja matrica. Rezultati ANOVA-e 3 (dob) x 2 (spol) su pokazali da su najstarija djeca (62-68 mjeseci) značajno uspješnija u razumijevanju teorije uma u odnosu na srednju (55-61 mjesec) i najmlađu dobnu skupinu (48-54 mjeseca), dok spolne razlike nisu utvrđene. Utvrđene su dobne razlike između sve tri skupine u uspješnosti prepoznavanja emocija (starija djeca ujedno i bolje razumiju emocije) i spolne razlike u korist djevojčica. Hijerarhijskom regresijskom analizom ispitan je doprinos individualnih faktora djeteta (kognitivni status i prepoznavanje emocija) te obiteljskih faktora (stupanj obrazovanja roditelja) u objašnjenju varijance rezultata na podljestvici Teorije uma. Za razumijevanje teorije uma prediktivni su kognitivni status (mjera neverbalne inteligencije), prepoznavanje emocija i obrazovanje roditelja. Djeca koja postižu više rezultate na testu neverbalne inteligencije i testu prepoznavanja emocija te djeca roditelja s višim stupnjem obrazovanja pokazuju bolje razumijevanje teorije uma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Marta Ljubešić, )

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Zrinščak, Iva; Šimleša, Sanja; Kuterovac Jagodić, Gordana
INDIVIDUALNI I OBITELJSKI ČIMBENICI RAZUMIJEVANJA TEORIJE UMA U DJECE PREDŠKOLSKE DOBI // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 2 (2014), 43-60 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Zrinščak, I., Šimleša, S. & Kuterovac Jagodić, G. (2014) INDIVIDUALNI I OBITELJSKI ČIMBENICI RAZUMIJEVANJA TEORIJE UMA U DJECE PREDŠKOLSKE DOBI. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 2, 43-60.
@article{article, year = {2014}, pages = {43-60}, keywords = {theory of mind, emotion recognition, intelligence, family background}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {2}, issn = {1331-3010}, title = {INDIVIDUAL AND FAMILY FACTORS OF THEORY OF MIND UNDERSTANDING AMONG PRESCHOOL CHILDREN}, keyword = {theory of mind, emotion recognition, intelligence, family background} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font