Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Internalizirani problemi adolescenata u kontekstu sociodemografskih čimbenika, viktimizacije i psihosocijalne prilagodbe (CROSBI ID 619136)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Rajhvajn Bulat, Linda ; Sušac, Nika ; Ajduković, Marina Internalizirani problemi adolescenata u kontekstu sociodemografskih čimbenika, viktimizacije i psihosocijalne prilagodbe // 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe. Knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 214-214

Podaci o odgovornosti

Rajhvajn Bulat, Linda ; Sušac, Nika ; Ajduković, Marina

hrvatski

Internalizirani problemi adolescenata u kontekstu sociodemografskih čimbenika, viktimizacije i psihosocijalne prilagodbe

Internalizirani problemi u adolescenciji često ostaju nezamijećeni i u sjeni eksternaliziranih problema, koji predstavljaju više poteškoća za osobe bliske adolescentu. Međutim, istraživanja su pokazala kako pojava internaliziranih problema u adolescenciji može ostaviti dugoročne posljedice na sveukupno funkcioniranje i mentalno zdravlje pojedinca. Stoga je cilj ovog rada ispitati razlike u internaliziranim problemima adolescenata s obzirom na različite sociodemografske čimbenike te istražiti kako različite obiteljske, školske, vršnjačke i psihosocijalne varijable objašnjavaju internalizirane probleme djece i mladih. Podaci su prikupljeni u sklopu nastavka FP7 projekta BECAN - Epidemiološko istraživanje zlostavljanja i zanemarivanja djece, provedenog 2011. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku. Ovdje će biti prikazan dio rezultata drugog vala istraživanja. Rezultati su dobiveni na uzorku od 2121 sudionika (54, 3% djevojaka), učenika sedmog razreda osnovne škole (45, 8%) te drugog (16, 1%) i četvrtog (38, 1%) razreda srednje škole. Dob učenika kretala se od 12 do 19 godina (M=15, 56, SD=2, 304). Korišteni instrumentarij uključivao je Sociodemografska i opća pitanja, Upitnik samoprocjene ponašanja mladih (Achenbach, 1991), Modificirani upitnik za procjenu incidencije i prevalencije zlostavljanja i zanemarivanja djece (ISPCAN i UNICEF), Modificirani Upitnik samoiskaza rizičnog i delinkventnog ponašanja (Ajduković, Ručević i Šincek, 2007), te niz pitanja vezanih uz vršnjačko nasilje i zlostavljanje, odnose s vršnjacima i druge socijalne odnose, konstruiranih za potrebe ovog istraživanja. Rezultati pokazuju kako više internaliziranih problema imaju djevojke, učenici drugih razreda srednjih škola te adolescenti koji materijalni status svoje obitelji procjenjuju lošijim. Također, više simptoma anksioznosti/depresivnosti imaju gimnazijalci (u odnosu na srednjoškolce iz strukovnih škola), kao i djeca roditelja koji nisu u braku te čiji majka i/ili otac imaju viši stupanj obrazovanja. Što se tiče rezultata hijerarhijske regresijske analize, odabrane varijable objašnjavaju preko 40% varijance internaliziranih problema te će se u izlaganju razmatrati doprinos pojedinih prediktora značajnih za razumijevanje internaliziranih problema adolescenata.

adolescenti; internalizirani problemi; školski uspjeh; viktimizacija u obitelji; rizična ponašanja; odnosi s vršnjacima

nije evidentirano

engleski

Adolescents internalizing problems in context of socio demographic factors, victimisation and psychosocial adjustment

nije evidentirano

adolescents; internalizing problems; school achievement; family victimisation; risk behaviours; peer relations

nije evidentirano

Podaci o prilogu

214-214.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe. Knjiga sažetaka

Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

Podaci o skupu

22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju?

predavanje

05.11.2014-08.11.2014

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Socijalne djelatnosti