Pregled bibliografske jedinice broj: 736369
Provjera modela predviđanja akademskog postignuća studenata : uloga proaktivnosti i pristupa učenju
Provjera modela predviđanja akademskog postignuća studenata : uloga proaktivnosti i pristupa učenju // Suvremena psihologija, 17 (2014), 2; 125-136 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 736369 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provjera modela predviđanja akademskog postignuća studenata : uloga proaktivnosti i pristupa učenju
(Verifying the model of students' academic achievement prediction : the role of proactivity and learning approaches)
Autori
Vrdoljak, Gabrijela ; Kristek, Marija ; Jakopec, Ana ; Zarevski, Predrag
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 17
(2014), 2;
125-136
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
proaktivnost; pristupi učenju; akademsko postignuće
(proactivity; learning approaches; academic achievement)
Sažetak
Cilj je istraživanja provjeriti doprinos proaktivnosti i različitih pristupa učenju akademskom postignuću studenata. Nadalje, provjerava se i medijacijska uloga različitih pristupa učenju (dubinskog, površinskog i strateškog) u odnosu proaktivnosti i akademskog postignuća. Podaci su prikupljeni anketiranjem većeg prigodnog uzorka studenata diplomskih studija različitih usmjerenja i obrađeni path analizom u okviru strukturalnog modeliranja. U skladu s pretpostavkama modela, rezultati potvrđuju pozitivan utjecaj proaktivnosti na dubinski i strateški pristup učenju, odnosno negativna povezanost proaktivnosti i površinskog pristupa učenju. Nadalje, strateški pristup učenju pozitivno doprinosi akademskom postignuću studenata, dok površinski pristup negativno doprinosi istom. Dubinski pristup učenju nema direktan efekt na akademsko postignuće studenata, međutim, dubinski pristup učenju, indirektno, putem strateškog pristupa, pozitivno utječe na akademsko postignuće. Također, rezultati su potvrdili i posredujući utjecaj strateškog i površinskog pristupa učenju u odnosu proaktivnosti i akademskog postignuća, odnosno pokazali kako proaktivnost studenata indirektno, putem navedenih pristupa učenju pozitivno doprinosi akademskom postignuću studenata. Preciznije, veći stupanj proaktivnosti rezultirat će odabirom učinkovitijih pristupa učenju, a samim time i višim akademskim postignućem studenata. Nalazi istraživanja interpretiraju se u okviru teorije samoreguliranog učenja i koncepta studentskog pristupa učenju. Raspravlja se o važnosti i načinima implementacije dobivenih rezultata u akademskom kontekstu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Filozofski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Osijeku, Odjel za matematiku
Profili:
Ana Jakopec
(autor)
Marija Kristek
(autor)
Gabrijela Vrdoljak
(autor)
Predrag Zarevski
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus