Razina jezične kompetencije akademski obrazovane populacije u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 618929)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Gazdić-Alerić, Tamara ; Nađ, Kristina
hrvatski
Razina jezične kompetencije akademski obrazovane populacije u Republici Hrvatskoj
Istraživanje u ovome radu bilo je usmjereno na ispitivanje stupnja jezične kompetencije akademski obrazovanih građana Republike Hrvatske. Bilo je provedeno pisanim, elektroničkim putem, s pomoću ankete oblikovane u jezični test u kojemu se ispitivalo teorijsko jezično znanje te primjena pravopisne, gramatičke, leksičke i stilističke norme. Uzorak je činilo 119 visokoobrazovanih građana različite dobi, mjesta stanovanja i fakultetskoga obrazovanja. Prosječna rješivost testa bila je 65%. Rezultati istraživanja pokazali su da ispitanici često ne primjećuju jezična odstupanja, naročito u području gramatike i pravopisa hrvatskoga jezika. U skladu s takvim rezultatima naglašava se potreba uvođenja obveznoga kolegija materinskoga jezika u visokoobrazovne ustanove kako bi studenti nadopunjavali stečeno jezično znanje i nakon završenoga srednjoškolskog obrazovanja.
lingvistička i komunikacijska kompetencija; akademski obrazovani građani; jezična odstupanja
nije evidentirano
engleski
Levels of Language Competence of Academically Educated Population in Croatia
nije evidentirano
linguistic and communicative competence; academically educated citizens; language mistake
nije evidentirano
Podaci o prilogu
623-639.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova 9 – Riječki filološki dani
Stolac, Diana
Rijeka: Odsjek za kroatistiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci
978-953-7975-04-3
Podaci o skupu
Riječki filološki dani 10
predavanje
27.11.2014-29.11.2014
Rijeka, Hrvatska